24-03-2008, 21:37 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 24-03-2008, 21:40 PM ja muutjaks oli valdo.)
Üks mu tuttav pidas seda üsna uuest peast (ca 60 KKM) saanuna 4 aastat. Ei meeldinud talle - Eesti teede jaoks ülimadal kliirens ning üheks madalaimaks kohaks mootori karteripõhi. Väiksematel teedel ja halbades tingimustes (lumerohke talv puudulikult lahtilükatud teedel, järsud augud, sügavad rööpad vms) käis tal ikka üsna mitu korda seesinane koht vastu maad, õnneks väikestel kiirustel ja vastu pehmet maad, mis õnneks kahju ei teinud.
Senikaua, kui Eesti teed ei ole Saksamaa laudsiledate teede sarnased, ei tasu siinmaal selliseid liikureid soetada. Aga arvestades mustkatte all olevate teede üliväikest osakaalu Eestis ja nende mustkatte alla viimise tempot, ei juhtu see lähema 20-30 aasta jooksul...
Lisaks mäletan, et ta kurtis igasuguste sillahoobade, -pukside jm suurt kulu ja väikest vastupidavust - ju ka need on mõeldud laudsiladate teede jaoks ja löökauguline asfalt neile ei meeldi...
Senikaua, kui Eesti teed ei ole Saksamaa laudsiledate teede sarnased, ei tasu siinmaal selliseid liikureid soetada. Aga arvestades mustkatte all olevate teede üliväikest osakaalu Eestis ja nende mustkatte alla viimise tempot, ei juhtu see lähema 20-30 aasta jooksul...
Lisaks mäletan, et ta kurtis igasuguste sillahoobade, -pukside jm suurt kulu ja väikest vastupidavust - ju ka need on mõeldud laudsiladate teede jaoks ja löökauguline asfalt neile ei meeldi...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel