Esimene võrr?
#2

Oh... sellele küsimusele on raske vastata. Kui Sa nimetad võrriks D-mootoriga isendit, siis tavalisele jalgrattaraamile monteeritavana hakati D4 esimest, muldvaluvarianti tootma 1956. aastal; suuremas mahus 1957. aastal. Aasta-paar hiljem tulid juba teise kujuga raamid, B-901 ja Gauja.

Kui Sa nimetad aga võrriks suvalise abimootoriga jalgratast, siis nende ajalugu on VÄGA pikk. Igatahes 1920ndatel olid sellised pisikese kubatuuriga tavalisele jalgrattale monteeritavad abimootorid juba olemas; kardan, et ka 1910ndatel. Lihtsalt - 1910ndatel ja 1900ndatel nägid ka mootorrattad suhteliselt samasugused välja, erinedes jalgrattast vaid veidi tugevama raami poolest sageli (nt lätlaste Rossia elik. Leutner). Ehk siis kui mootorrattas hakkas järjest kaugenema konstruktsiooni poolest jalgrattast 1910ndatel, siis nn "võrrid" jäid sellele lähedasemaks.

Kui Sind abimootorite ajalugu huvitab, siis soovitan Sul külastada Kurtna muuseumi - Urmas Teearu on sinna näituseks kokku kogunud PALJU erinevaid abimootoriga jalgrattaid alates 1920ndatest (või isegi 1910ndatest?) kuni 1970ndateni välja...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9,  oleme avatud K,N,R,L,P 11-18
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Esimene võrr? - Autor: Metsa - 30-03-2008, 22:02 PM
RE: Esimene võrr? - Autor: valdo - 30-03-2008, 22:32 PM
RE: Esimene võrr? - Autor: v6rr1 - 15-04-2008, 13:53 PM
RE: Esimene võrr? - Autor: valdo - 15-04-2008, 14:59 PM
RE: Esimene võrr? - Autor: mossepower - 15-04-2008, 15:02 PM
RE: Esimene võrr? - Autor: v6rr1 - 24-04-2008, 21:04 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne