04-04-2008, 10:20 AM
muuseumipapa Kirjutas:Ei julge väita, kuipalju sellest aastaid tagasi on, aga kunagises Järva-Jaani Kutsekeskkoolis nr 31 oli ka selline auto. Millegipärast kaldun arvama, et see oli oma meistrimeeste tehtud, aga õnneks on see instruktor veel täie elu ja tervise juures, nii, et saan järele küsida.Mäletan seda KKK-31 kaheroolilist, meister Krooni Gaz-66-t, aastast 81. Parem rool käis küll rullketiga, kuid enamuse ajast ei olnud see hambumises. Ju siis pani instruktor keti peale, kui mõni saamatuke sõitma hakkas. Piduri ja siduri hoovastik oli toodud ülevalt armatuuri pealt üle mootori koja paremale poole. Gaasipedaali minuteada ei olnud paremal.
Tegelikult oli see vist ALMAVÜ õppesõidu auto, millega õppisid sõitma sõjakomisarjaatidest, kolmekuulistele kursustele saadetud kutsealused. Nende kõrvalt sai ka õpetaja enda gruppi põllumehed selle autoga õppesõitu teha.
Sellajal oli J-Jaani kutsekas 5-6 ALMAVÜ õppeautot. Kolm Zil-130-et ja Zil-131 (tuttuuena tuli) ja paar Gazi veel. Üks Gaz-52 pika kabiiniga oli Gaz-53F esikandlega.
Kaheksakümnendatel oli J-Jaani kutsekoolil ka Gaz-53F majantusautoks, kuid üks jota, keda kutsuti Entuks, sõitis selle ühel laupäeval, piimakombinaadi teeristis ümber petoonposti just minu silme all(sai ühika akna peal suitsu tehtud). Kus siis olid joodikul kiired jalad, lausa sprintis suitseva auto juurest minema. Hiljem pandi sellele 53F-ile ette tavalise Gaz-52 esikannel, mida sai tavalise rauasaega veidike töödeldud. 53 radikas ju laiem kui gaz-52-el. Kui auto korda sai siis anti see meister Mõtsnikule õppesõiduautoks. Selline oli ühe nüüdseks rariteetse Gaz-53F-i esikandle lõpp.