11-04-2008, 15:58 PM
valdo Kirjutas:Kardan, et kui praktiseeriksin sõitu 4000-5000 rpm juures, saaks mootor üsna ruttu otsa...
Minu eelmiseks autoks oli Honda Integra type R, millel vabalthingava 1.8 liitrisest mootorist 200 hobust välja võetud nii, et suhteliselt kõrge forseeringuga mootor mis kaua ei peaks kestma. Kuna käigud olid hästi lühikesed siis maanteel sõites olid pöörded koguaeg 4-5 tuhande vahel. Ja igapäevase autona kasutades oli peale 150000km see mootor ikka nagu uus.
Need ajad mil mootorid pöördeid ei kannatanud on ammu läbi saanud.
Aga mis puudutab uue/vana autoga sõitmist, siis see on kinni ikka inimese enda ootustes mis ta autole esitab. Mõne jaoks on hea auto see millel ta suudab pimedal maantee serval käsikaudu näiteks klappe reguleerida. Teise inimese jaoks on hea see auto, millel ta midagi sellist tegema ei pea.
See, kas meie siin pisikesel maa nurgakesel sõidame uute või vanade autodega ei oma mingit tähtsust globaalsetele ressursidele. Kartkem pigem Tata Nanot ja muid selliseid ilminguid. Seal kandis on ~2 miljardit inimest kes endale autot tahavad ja nende vajaduste rahuldamiseks kulub väga palju rauda(plstikut, kummi ja krt. teab veel mida kõike).
Ja kui keegi tunneb, et ta tahab maailmale midagi head teha siis "alusta ise endast", müü oma uus auto maha ja osta endale w124 mersu ja võid peaaegu "tasuta" sõita vaatet terve igaviku.
