14-04-2008, 20:48 PM
Sunseeker Kirjutas:vene jms. masinad võiks ikkagi arvesse minna, ajastu oli selline mis tingiski olematu tootearenduse...
Tegelikult oleks mõistlik asja vaadata siiski lokaalse mätta otsast. Ehk siis Eesti (auto)ajaloo seisukohalt. Selles valguses vaadates on kõikidel 1940-80ndate aastate N.Liidu päritolu liikuritel olnud VÄGA suur mõju nii Eesti autoajaloole kui ka üldse Eesti ühiskonnale sel perioodil. Ehk siis sajast aktiivsest autoaastast Eestis on julged 40 olnud sealse maa toodangu päralt. Seega võib julgelt rääkida GAZ-51st eesti kultuuriloos, Pobist ja Vanast Volgast eesti kultuuriloos, muhust eesti kultuuriloos jne...
Võrdluseks - Jalta (ZAZ-965), "Tähtipyörä" (M-1-A Moskva) ja mitmed teised selle ajastu N.Liidu liikurid on ju ka Soome klassikud, sest mängised sealses liikluses 1940-50ndatel märgatavat rolli.
Loomulikult teeks USA, Brasiilia, Itaalia vm riigi vaatleja teise klassikute nimekirja, aga see on ka loomulik, sest nende rahvuslik ajalugu ja auto osa selles on ju hoopist teistsugune.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel