08-06-2008, 16:06 PM
vootele Kirjutas:... kui sõidaks ringi "tühja raamiga". Natuke peab ka ju disaini peale mõtlema...No selge, selle mootori kronsa asi põhjendatud.
Hammasrihma peale olen mõelnud, kuid esiteks on tegu üsna kalli variandiga ja teiseks oleks seda keerulisem teostada.
Tühja raami ju ei jää. Sul vaja akud ära paigutada. Mida madalamal raskus on, seda parem.
Rääkisin soonrihmast, mitte hammasrihmast. Nii väikse võimsuse juures saab soonrihmaga vabalt hakkama. Ka "Nännit" veab soonrihm. Samas on rihmaga teostatud ka sidur. Soonrihma ülekanderattaid on treialil naljaasi teha (silinder treida ja sooned sisse). Ketirattaid on palju keerukam teha.
Ja lõppu retooriline küsimus - Miks tänapäeva autodel on enamuses loobutud mootori kettülekandest?