14-06-2008, 17:44 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-06-2008, 17:45 PM ja muutjaks oli MartinL.)
v6sa Kirjutas:VAG on halb näide, kuna sealsed insenerid usaldavad ainult rihma. Rihm on mitmes mõttes kasulikum. Peamiselt küll autotehasele, remondifirmale ja varuosatootjale.VAGis on ka ketiga mootoreid. Mõned näited - 2,3 V5 ; 2,8 V6 ( seda on mõlemat varianti , ketiga kasutatakse VW ja SEAT puhul) ; uus 1,8t ; 1,2(3 sil)
Selleks ajaks, kui mitmerealine kett lõpuks 0,5 Mkm järel vahetust tahab, on rihma vahetatud vähemalt 5 korda. Mõelge, milline sissetulek asjaga seotud asutustele.
See on õige, et hammasrihm amortiseerib löökkoormusi. Aga kust sihukesed löökkoormused üldse tulevad? Isegi nukkvõll on oma olemuselt pigem perioodiliselt sujuvalt muutuv, kui löökiseloomuga. Niisamuti kõrgsurvepump.
Kett on paratamatult lärmakam - tegemist on ikkagi metalldetailidega.
Muide, kas teadsite, et keti vahetamiseks piisab vaid ketilülipressist, uuest ketist ja klapikambrikaane mahavõtmisest? Vana kett poolitatakse, liidetakse uue ketiga ja keritakse mootorisse, vana välja tirides. Lõpuks liidetakse uus kett taas tervikuks. Kogu protsess kestab töökojas 30 min... Tehke järgi rihmaga.
Huvitav on see, et näiteks MB diiselmootorites kestab üks ketipingutite komplekt kaks ketti, kui on kasutatud korralikku õli ja seda nõuetekohaselt vahetatud... Ketipinguti taldade komplekt vahetatakse alles mootori lahtivõtmisel, mida tehakse hoolika peremehe korral nii 600-800 kkm järel.
Ja lolli ning hoolimatu peremehe käes lagunevad mõlemad, siin vahet pole.
Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !
Üks 2001a Busso ongi ainult.