17-06-2008, 00:26 AM
teemast natu välja, aga mõttemõlgutused:
- klappide ja kolbide kokku-ulatumise puhul maksab siiski ettevaatlik olla - kui nukkvõll just päris harjavarre-sarnane pole ja mootor pöördeid suudab arendada, lisandub võrratusse inerts, mida klapivedrud püüavad elimineerida, aga millega nad ei pruugi teps mitte alati hakkama saada. 6000 p/min puhul liigub ju nukkvõll tugev 3000 pööret minutis = 50 pööret sekundis (SI ühikutes tugev 314 rad/s).
- hammasrihma vahetusvälp võib küll olla tehasest "varuga", kuid kuna pingusus sõltub vahetaja kogemusest (s.t. et pinguti - olgu ta siis veepump või rullik - fikseeritakse vahetusel jäigalt) + varuosa kvaliteedist (nt B-osa rihma võimalik suurem venimine), siis on välp samuti (pigem väiksemaks) muutuv suurus
- klappide ja kolbide kokku-ulatumise puhul maksab siiski ettevaatlik olla - kui nukkvõll just päris harjavarre-sarnane pole ja mootor pöördeid suudab arendada, lisandub võrratusse inerts, mida klapivedrud püüavad elimineerida, aga millega nad ei pruugi teps mitte alati hakkama saada. 6000 p/min puhul liigub ju nukkvõll tugev 3000 pööret minutis = 50 pööret sekundis (SI ühikutes tugev 314 rad/s).
- hammasrihma vahetusvälp võib küll olla tehasest "varuga", kuid kuna pingusus sõltub vahetaja kogemusest (s.t. et pinguti - olgu ta siis veepump või rullik - fikseeritakse vahetusel jäigalt) + varuosa kvaliteedist (nt B-osa rihma võimalik suurem venimine), siis on välp samuti (pigem väiksemaks) muutuv suurus
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"