jalgratta vabajooksuga tagarummudest
#8

kass Kirjutas:Olemasoleval Eadie rummuga rattajäänusel tõesti 40 kodarat, traatmantli velg, olnud nikeldatud. Lisaks olemas veel piduriplaat koos piduriklotsiga, ka nikeldatud. Velg kahjuks kasutuskõlbmatu ja ka rumm õnnetu (laagripinnad). Sooviks saada sellise ratta/rummu/detailide omanikuks.

Kõik Eadie'd, mida ma näinud olen ja mis mulle kätte sattunud on, on inglaslikult 40 kodaraga. Ma ei usu, et 36st Eadie't üldse olemas oli ja kui oli siis ülivähe ja siia ei sattunud.

Mul endal on kaks komplektset inglise jalgratast sellise rummuga. Lisaks mõned rapped, aga ma ei ole kindel, kas sealt rummu enam saab kasutada. Üks rape on põlenud - korjatud üles majavaremetest, mis tuletõrjeõppuse käigus maha põletati. Teine on üli-üli-roostes ja korjatud üles ühe kuuri tagant, kus ta on olnud ca 40 aastat. Veljest ribad alles. Kolmandal on koonuspinnad sisse söönud nagu minugi omal. Neljas lõhki lõigatud kunagi, st tehtud temast õppevahend-eksponaat. Kas neid on mu erakogus veel, peab mõtlema... ei pruugi mul neid rohkem olla.

Kui mul on üleliigne Eadie rumm, siis annan loomulikult ta ära.

Velje osas asi veel kurvem - ka minul on korras vaid need 40sed veljed, mis terve jalgrattaga koos. Muidugi on alati võimalus võtta masslevinud 36ne velg, igast üheksast järjestikusest kodaraaugust kaheksa traatkeevitusega kinni keevitada ja siis nende asemel uutesse kohtadesse 9 auku puurida. Väga suur töö ei tohiks olla 32 kodaraaugu täiskeevitamine/käiamine/lihvimine/poleerimine ning 36 uue augu puurimine, kuigi pool päeva kulub sellele vast ära. (Olen kunagi sama tehnikaga harvaesineva 28 kodaraauguga velje teinud.)

kass Kirjutas:Hetkel on Türil üks saksa Phänomen, millel on Eadie tagarumm ???, tundub olevat originaal, igatahes velg esiveljega ühte triipu. Kas keegi on kohanud sarnast "inglise rumm saksa rattal" juhtumit?

Ei ole kohanud kahjuks. Ja ma ei usu, et importratastel nii ka talitati. Küll aga oli 1920-30ndatel üsna suur osakaal väikestel töökodades tehtud ratastel, mis panid rattaid osadest kokku ja vahel ka kaunistasid. Kas äkki see Phänomen ei ole miskist sellisest värkstoast läbi käinud (kas uuena või ka pruugituna)?

kass Kirjutas:Lisaks veel üks küllaltki ühtlase ristlõikega (silinderjas) rumm ilma kirjadeta, ainult nr peal, 3512x , määrdeniplil aga jos. lucas jms , oleks nagu siis inglise asi, 36 kodarat, sisu "kruviga", pilti hetkel pole.

Neid "kruviga" rumme oli mustmiljon, paljud neist tähisteta. Nt midagi sellist 2[/i]nimetut" on minu 1923.a. naisteratta "Bergina" all (mis muide on ka Türilt üles korjatud aastakest 10 tagasi).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta


Sõnumeid selles teemas
jalgratta vabajooksuga tagarummudest - Autor: valdo - 25-02-2008, 17:37 PM
RE: jalgratta vabajooksuga tagarummudest - Autor: kass - 01-07-2008, 17:02 PM
RE: jalgratta vabajooksuga tagarummudest - Autor: Romka - 03-07-2008, 08:10 AM
RE: jalgratta vabajooksuga tagarummudest - Autor: kass - 03-07-2008, 11:47 AM
RE: jalgratta vabajooksuga tagarummudest - Autor: kass - 07-07-2008, 11:46 AM
RE: jalgratta vabajooksuga tagarummudest - Autor: valdo - 07-07-2008, 13:22 PM
RE: jalgratta vabajooksuga tagarummudest - Autor: kass - 08-07-2008, 08:35 AM
RE: jalgratta vabajooksuga tagarummudest - Autor: kass - 22-07-2008, 15:03 PM
RE: jalgratta vabajooksuga tagarummudest - Autor: IIIFFFAR - 28-04-2009, 08:20 AM
RE: jalgratta vabajooksuga tagarummudest - Autor: valdo - 28-04-2009, 10:27 AM
RE: 1938. aasta Husqvarna meesteratas - Autor: viskoossus - 01-07-2008, 14:35 PM
RE: 1938. aasta Husqvarna meesteratas - Autor: valdo - 01-07-2008, 15:39 PM
RE: 1938. aasta Husqvarna meesteratas - Autor: IIIFFFAR - 27-04-2009, 23:58 PM
RE: 1938. aasta Husqvarna meesteratas - Autor: valdo - 28-04-2009, 01:06 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne