18-07-2008, 22:03 PM
EdR Kirjutas:Juba ammu oleks tahtnud uurida ja laon selle nüüd välja: Kas Ikarustel rattaid ka kunagi balanseeriti? Nii 250-l kui ka 256-l vaatasin rattaid aga ei leidnud mitte ühtegi tasakaalustustina. Sammuti said mõlemi bussi tagavararattad üle vaadatud. Olen nõutu.
250-l tuleks vähemalt esirattad üle vaadata. Kas kummid viskavad veljel,veljed ei jookse rummul otse (tavaline viga MAZ-idel,Kamazidel jt.) või vajavad rattad balanseerimist. Igaljuhul rool väriseb kiirusel 70-80km/h.
Pole kuulnud, näinud, et seda tehti. Kasutati ju palju taastatud rehve (ja-jah, nõukaaegne LE lubas bussi esirehvidena kasutada I remondi rehve), millede tasakaalustamiseks oleks vaja sangpommi mõõdus tasakaalustust.
Arvata, et südamikuta velje tasakaalustamine ise juba üks paras kuntstükk on.
Vibra probleemi algus on "konnadega" kinnitatavates velgedes. Kui ratas natukenegi viltu all, siis viskab ja sööb ka vastavalt rehvi.
Vibra võib tekkida ka rooliotstest, rattalaagritest vms.
edu ettevõtmistes,
a.