03-09-2008, 19:41 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-09-2008, 19:42 PM ja muutjaks oli keskealinevanur2.)
Natuke küll teemast mööda, aga ungarlaste esimesed D-tüüpi diiselrongid võttis NSVL enda kätte poolvägisi. Olen kusagilt lugenud, ilmselt netist, et need olid reparatsiooniks II maailmasõja eest.
Üks pilt ka esimestest "elukatest" http://www.parovoz.com/newgallery/pg_vie...RU#picture
Muu loba kõrval on keegi seal pildi all kommentaarides asjalikku juttu ka ajanud - rongid toodeti ekspordiks Argentiinasse, isegi nimi oli välja mõeldud - Rosario. Enne sõja lõppu ei jõutud neid aga minema saata ja (tekst kommentaarist) "nõukogude väed omastasid rongid kui trofeed".
Sama kommenteerija ütluse põhjal olid võred akende ees seepärast, et ronge kavatseti kasutada mägistel lõikudel, kus oht langevateks kivideks. Teise versiooni põhjal pidid võred kaitsma dzhunglis varitsevate ahvide eest, kes armastanud mööduva rongi akendesse hüpata.
Täitsa võimalik, et ka NSVL eksportis ka Ikarus-busse poolvägisi. Pärast 56. aasta sündmusi ei saanud "rahvademokraatlik ja vennalik Ungari" suurt midagi vastu ka kobiseda, pigem kardeti liiduvabariigi staatusesse langemist.
Üks pilt ka esimestest "elukatest" http://www.parovoz.com/newgallery/pg_vie...RU#picture
Muu loba kõrval on keegi seal pildi all kommentaarides asjalikku juttu ka ajanud - rongid toodeti ekspordiks Argentiinasse, isegi nimi oli välja mõeldud - Rosario. Enne sõja lõppu ei jõutud neid aga minema saata ja (tekst kommentaarist) "nõukogude väed omastasid rongid kui trofeed".
Sama kommenteerija ütluse põhjal olid võred akende ees seepärast, et ronge kavatseti kasutada mägistel lõikudel, kus oht langevateks kivideks. Teise versiooni põhjal pidid võred kaitsma dzhunglis varitsevate ahvide eest, kes armastanud mööduva rongi akendesse hüpata.
Täitsa võimalik, et ka NSVL eksportis ka Ikarus-busse poolvägisi. Pärast 56. aasta sündmusi ei saanud "rahvademokraatlik ja vennalik Ungari" suurt midagi vastu ka kobiseda, pigem kardeti liiduvabariigi staatusesse langemist.