11-10-2008, 19:24 PM
Loen siin teemat ja muudkui imestan rahanumbrite üle. Võõba, kui kõige labasem lihttööline, peab palka saama n-miljonit? Haridust pole vaja, isegi lugemisoskus pole tarvilik. Mitte mingeid erioskuseid poel vaja, ainult kogemus maksab. Kogemus annab õiged töövõtted ja peale seda on ettevalmistus suisa kukepea!
Ma olin ka enne mitmed autod ettevalmistanud ja värvinud, küll mitte näituseuunikumid aga lihtsalt enda igapäevaautod. Põhimõtteliselt vihkasin seda tööd, kui eriliselt jäledat nokkimist. Siis tehti ettepanek purjepaadi mudel teha. Aga vaat see asi on juba gramm kõvem "teema", kui plekk-kosu silumine. Mõtsi, et vanust juba on, käed ei kasva perssest välja, ise ka rahulikum... ja võtsin pakkumise vastu. Mudelsepa töö seisnebki lõputus pahtliga möllamises, mitmes korras värvimises, lõputus lihvimises ja lõpuks poleerimises. Mudel peab olema perfektne, mitte ainsamat liivapaberikraapsu ei tohi jääda (ja need on saatana sigitised). Kuna tegu oli esimese selletaolise tegevusega minul, siis pisut mõtlemist, vanadelt tegijatelt paar näpunäidet ja kolme kuuga oli suur ja keeruline mudel ning 2 tõmmist olemas. Pikad siledad pinnad, nõgus- ja kumerraadiused, pikad kumerused etc ehk nagu paat ikka. Vähemalt sama kumer, kui Gaz21 või Põrnikas aga autodel ei ole seesmisi nõgususi.
Peale seda kogemust ei taha ma kuulda ka juttu, et auto silumine on sitaks keeruline töö ja selle eest peab ulmepappi välja käima. Pritsiga ületuiskamine on üldse kõige labasem tegevus ja ka pahteldamine-silumine pole miskit erilist, lihtsalt natuke rahulikkust ja nokkimist vajav tegevus. Ja ennast-täis võõbadelt küsin edaspidi ikak: näidake ette peeglina läikiv paat, mis on sinu tehtud vormist tõmmatud. 200 krooni tunnis maksta luuaoperaatoriga samaväärsele töölisele on minu jaoks liiast. Mina küsisin 100 tunnist bruto ja seda koos projekteerimise ning teostamisega pluss promomisega ja olin ikka sigarahul. 15K kuus kätte lihttöölisena pole just paha?
Ma olin ka enne mitmed autod ettevalmistanud ja värvinud, küll mitte näituseuunikumid aga lihtsalt enda igapäevaautod. Põhimõtteliselt vihkasin seda tööd, kui eriliselt jäledat nokkimist. Siis tehti ettepanek purjepaadi mudel teha. Aga vaat see asi on juba gramm kõvem "teema", kui plekk-kosu silumine. Mõtsi, et vanust juba on, käed ei kasva perssest välja, ise ka rahulikum... ja võtsin pakkumise vastu. Mudelsepa töö seisnebki lõputus pahtliga möllamises, mitmes korras värvimises, lõputus lihvimises ja lõpuks poleerimises. Mudel peab olema perfektne, mitte ainsamat liivapaberikraapsu ei tohi jääda (ja need on saatana sigitised). Kuna tegu oli esimese selletaolise tegevusega minul, siis pisut mõtlemist, vanadelt tegijatelt paar näpunäidet ja kolme kuuga oli suur ja keeruline mudel ning 2 tõmmist olemas. Pikad siledad pinnad, nõgus- ja kumerraadiused, pikad kumerused etc ehk nagu paat ikka. Vähemalt sama kumer, kui Gaz21 või Põrnikas aga autodel ei ole seesmisi nõgususi.
Peale seda kogemust ei taha ma kuulda ka juttu, et auto silumine on sitaks keeruline töö ja selle eest peab ulmepappi välja käima. Pritsiga ületuiskamine on üldse kõige labasem tegevus ja ka pahteldamine-silumine pole miskit erilist, lihtsalt natuke rahulikkust ja nokkimist vajav tegevus. Ja ennast-täis võõbadelt küsin edaspidi ikak: näidake ette peeglina läikiv paat, mis on sinu tehtud vormist tõmmatud. 200 krooni tunnis maksta luuaoperaatoriga samaväärsele töölisele on minu jaoks liiast. Mina küsisin 100 tunnist bruto ja seda koos projekteerimise ning teostamisega pluss promomisega ja olin ikka sigarahul. 15K kuus kätte lihttöölisena pole just paha?