13-10-2008, 11:52 AM
tere jälle kõigile sm.
mulle tegelikkuses väga meeldib see erinevate seisukohtade arutelu siin foorumis.
ütlen ka vahelduseks paar sõna sekka.
kodanik plyval: Kui sa pead ise oma äri hakkama rajama nullist. soetama töövahendid(alates pahtlilabidast kuni autotõstukini) sa pead ntx maksma ruumirenti(kuna sul pole rikkurist papad,kel on tasuta anda sulle pinda) sa pead suutma tagada stabiilse töölkäimise(ntx auto,minul 12km töökotta) sa pead maksma telefoniarved klientidega. plus sa soovid natukene kuus ka midagi lauale saada ja selga panna? kas sa oled nagu 100 eeks tunnis selle kõik võimeline tegema? ma arvan et mitte.nii odav töö on millegi muu arvelt.
teiselt ntx hr denissi arvamus tallinna hindade kohta on väga aus.
seal on tõesti teised hinnad ja tema arvamus vanaauto detaili teostusse on ka äärmiselt õige. ainus on see et nii maksujõulisi kodanikke meil leidub vähe. enamik on pigem mingid nööbiärimehed kellele tundub oskustöö eest maksta üle 100 eeksi tund väga suur ülekohus.
toon siiakohale ühe näite. ntx kui klient oleks võimeline mulle maksama ühe kuu jooksul st 22 tööpäeva välja kokkulepitud summa siis oleks võimeline tegema ainult ühte autot terve selle aja ja muule raiskan aega vaid laupäeviti ja pühapäeviti(see on minu isiklik puhkeaeg) samas kui tekib olukord et raha ei maksta mitte nii nagu kokkulepitud siis ei tee ka ju.siis teed midagi muud et saada see puuduv summa mis esimene klient jättis sulle maksmata. lihtne.
aga minu praktika näitab et kõik projektid algavad suure õhinaga. sul on tahe teha tööd, väljakutse jne. loodad et kokkulepped peavad. siis tuleb esimene rahaviivitus. ntx 1,5 nädalat. siis juba seda viivitust katta on vaja teha midagi muud. arved ja maksmised muud ei oota ju.
õnneks on mul olnud viimastel kuudel väga kannatlik rendipinna omanik.jumal tänatud.
ntx keevistööd varsti enam ei taha üldse alla 300 eek tund teha.(elektrikulu,seadme kulu,kaitsevahendite kulu,lihvmaterjalide kulu,keevismaterjali kulu...)
keredetaili lihtsama nn(bolt on) vahetuse kuluks 200 eek tund.
aga sobitamised ja sättimised? paras keemia sellele mõelda hind
ntx pahtlitööd on mingil määral sõltuvad ju auto suurusest ja kujust
ntx gaz 21 tiiva sirgeks lihv ja honda civicu tiiva lihv ei ole võrdsed tööd. gaz tiiva eest peaks 3 korda rohkem vähemalt küsima.
värvimine on omaette temaatika. kui mees suudab teha x kohas sama kõrge kvaliteediga tööd kui teeb suurfirma, siis miks peab talle siis vähem maksma? ei pea, kvaliteet on sama. see et mees jätab riigile maksud maksmata on sinu enda südametunnistuse asi. ja südametunnistust kuulata eestis?kes seda veel teeb? meie esipoliitikud hiilgavad selle olemasolu puudumisega.
kordan veel kord seda mõtet et uunik sõiduk on luksuskaup. luksuskaubal peaks olema siiski ka vastav tasustamine.
lisan ka seda et kui mõni siidikäpp kontorirott arvab et oskus töö peab maksama vähem siis tule ja tee ise. enamik keretöid on veel ka tervistkahjustavad ja siiski oskustnõudvad. mul üks õpipoiss ei suutnudki poole aastaga pahtli lihvimise nippe omale selgeks teha. läks tagasi ehitussektorisse. seal oli raha lihtsam tulema.
ps maalritöö nagu pealkirjas on pigem taandatav värvija alla.
aga enne seda on ka vaja keevitada,plekki siluda,pahtlit kanda ja siluda, kruntida ja siluda, jne jne.
mulle tegelikkuses väga meeldib see erinevate seisukohtade arutelu siin foorumis.
ütlen ka vahelduseks paar sõna sekka.
kodanik plyval: Kui sa pead ise oma äri hakkama rajama nullist. soetama töövahendid(alates pahtlilabidast kuni autotõstukini) sa pead ntx maksma ruumirenti(kuna sul pole rikkurist papad,kel on tasuta anda sulle pinda) sa pead suutma tagada stabiilse töölkäimise(ntx auto,minul 12km töökotta) sa pead maksma telefoniarved klientidega. plus sa soovid natukene kuus ka midagi lauale saada ja selga panna? kas sa oled nagu 100 eeks tunnis selle kõik võimeline tegema? ma arvan et mitte.nii odav töö on millegi muu arvelt.
teiselt ntx hr denissi arvamus tallinna hindade kohta on väga aus.
seal on tõesti teised hinnad ja tema arvamus vanaauto detaili teostusse on ka äärmiselt õige. ainus on see et nii maksujõulisi kodanikke meil leidub vähe. enamik on pigem mingid nööbiärimehed kellele tundub oskustöö eest maksta üle 100 eeksi tund väga suur ülekohus.
toon siiakohale ühe näite. ntx kui klient oleks võimeline mulle maksama ühe kuu jooksul st 22 tööpäeva välja kokkulepitud summa siis oleks võimeline tegema ainult ühte autot terve selle aja ja muule raiskan aega vaid laupäeviti ja pühapäeviti(see on minu isiklik puhkeaeg) samas kui tekib olukord et raha ei maksta mitte nii nagu kokkulepitud siis ei tee ka ju.siis teed midagi muud et saada see puuduv summa mis esimene klient jättis sulle maksmata. lihtne.
aga minu praktika näitab et kõik projektid algavad suure õhinaga. sul on tahe teha tööd, väljakutse jne. loodad et kokkulepped peavad. siis tuleb esimene rahaviivitus. ntx 1,5 nädalat. siis juba seda viivitust katta on vaja teha midagi muud. arved ja maksmised muud ei oota ju.
õnneks on mul olnud viimastel kuudel väga kannatlik rendipinna omanik.jumal tänatud.
ntx keevistööd varsti enam ei taha üldse alla 300 eek tund teha.(elektrikulu,seadme kulu,kaitsevahendite kulu,lihvmaterjalide kulu,keevismaterjali kulu...)
keredetaili lihtsama nn(bolt on) vahetuse kuluks 200 eek tund.
aga sobitamised ja sättimised? paras keemia sellele mõelda hind
ntx pahtlitööd on mingil määral sõltuvad ju auto suurusest ja kujust
ntx gaz 21 tiiva sirgeks lihv ja honda civicu tiiva lihv ei ole võrdsed tööd. gaz tiiva eest peaks 3 korda rohkem vähemalt küsima.
värvimine on omaette temaatika. kui mees suudab teha x kohas sama kõrge kvaliteediga tööd kui teeb suurfirma, siis miks peab talle siis vähem maksma? ei pea, kvaliteet on sama. see et mees jätab riigile maksud maksmata on sinu enda südametunnistuse asi. ja südametunnistust kuulata eestis?kes seda veel teeb? meie esipoliitikud hiilgavad selle olemasolu puudumisega.
kordan veel kord seda mõtet et uunik sõiduk on luksuskaup. luksuskaubal peaks olema siiski ka vastav tasustamine.
lisan ka seda et kui mõni siidikäpp kontorirott arvab et oskus töö peab maksama vähem siis tule ja tee ise. enamik keretöid on veel ka tervistkahjustavad ja siiski oskustnõudvad. mul üks õpipoiss ei suutnudki poole aastaga pahtli lihvimise nippe omale selgeks teha. läks tagasi ehitussektorisse. seal oli raha lihtsam tulema.
ps maalritöö nagu pealkirjas on pigem taandatav värvija alla.
aga enne seda on ka vaja keevitada,plekki siluda,pahtlit kanda ja siluda, kruntida ja siluda, jne jne.