04-11-2008, 11:37 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-11-2008, 11:39 AM ja muutjaks oli 13piisab.)
terv,
juba veidi aega vaevan oma pead küsimusega, kas vahetada suvesõidukite mootoriõli sügisel või kevadel. Eesmärk on vahetada õli üks kord ning sellega ka kevadel sõita - eks pedantsemad kodanikud poolda ilmselt kaht vahetust ning sellise toimimise (konstruktiivsele) kiitmisele ei kibele ma samuti kätt ette panema, kuigi see ei meeldi mulle juba kontseptsioonina...
kui eeldame, et vahetame õli vaid korra, siis kumb vahetusaeg on mootorile parem? Mina näen plusspooli nii:
- vahetus sügisel: õlis pole seistes eriti väävliühendeid jms jama, mida ta töötades korjama peab. Seistes korrosioon väiksem
- vahetus kevadel: õli saab kevadel sõitma asudes puhas: ei sisalda kondentsvett
mõlemad kulgurid talvituvad välitingimustes.
üks masin on muistsem: ilma õlifiltrita õhugajahutaja. Sinna leiaksin mingi suvalise seisuõli tegelikult isegi sisse. Tõsi - siiski moodsama, mis sisaldab süsteemi puhastuslisandeid: asjad, mida nn sõiduõlis ei ole.
teine masin on moodsam: kasutab tehase-poolsünti ning omab hüdrotõukureid. Sinna ei kavatse küll nn seisuõli panema hakata.
ise kaldun sügisese vahetuse poole: palju seda kondentsi ikka tuleb ning küllap see pisku kevadel tööle pannes soojenenud õlist ka kiirelt aurustub?
aitümm ette,
Teet
juba veidi aega vaevan oma pead küsimusega, kas vahetada suvesõidukite mootoriõli sügisel või kevadel. Eesmärk on vahetada õli üks kord ning sellega ka kevadel sõita - eks pedantsemad kodanikud poolda ilmselt kaht vahetust ning sellise toimimise (konstruktiivsele) kiitmisele ei kibele ma samuti kätt ette panema, kuigi see ei meeldi mulle juba kontseptsioonina...
kui eeldame, et vahetame õli vaid korra, siis kumb vahetusaeg on mootorile parem? Mina näen plusspooli nii:
- vahetus sügisel: õlis pole seistes eriti väävliühendeid jms jama, mida ta töötades korjama peab. Seistes korrosioon väiksem
- vahetus kevadel: õli saab kevadel sõitma asudes puhas: ei sisalda kondentsvett
mõlemad kulgurid talvituvad välitingimustes.
üks masin on muistsem: ilma õlifiltrita õhugajahutaja. Sinna leiaksin mingi suvalise seisuõli tegelikult isegi sisse. Tõsi - siiski moodsama, mis sisaldab süsteemi puhastuslisandeid: asjad, mida nn sõiduõlis ei ole.
teine masin on moodsam: kasutab tehase-poolsünti ning omab hüdrotõukureid. Sinna ei kavatse küll nn seisuõli panema hakata.
ise kaldun sügisese vahetuse poole: palju seda kondentsi ikka tuleb ning küllap see pisku kevadel tööle pannes soojenenud õlist ka kiirelt aurustub?
aitümm ette,
Teet
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"