04-11-2008, 18:18 PM
mossepower Kirjutas:... vanas õlis settivad vaikselt metalli- ja muud tahked osakesed karterisse ja õlikanalitesse.
Karteripõhja settivad jah. Aga las nad seal olla - leiba nad seal ei küsi ning üks õige õlivõttur (kui ujuk ei ole hävinenud või liigend kinnikiilunud) võtab õli mitte vanni põhjast, vaid siiski pealt.
Et osakesed settivad aga õlikanalitesse, seda ma enam väga ei usu. Ringluses oleva õli korral jäävad nad ju kas filtrisse või uhatakse õliga kaasa ning vajuvad koos õliga reeglina alla karterisse ca 10 minuti jooksul peale mootori seiskamist. Hiljem, seismise ajal aga õli ju kanalitesse enam ei satugi - ta lesib ju rahulikult põhjavannis (kuivkarteri korral õlipaagis) ning pea ainus detail, mis peale vanni temaga kokku saab on just seesinane võttur. Kanalites teda seismise ajal pole ja sinna ta ka enne järgmist käivitamist ei ilmu
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel