19-01-2009, 12:14 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 19-01-2009, 12:22 PM ja muutjaks oli gruppen.)
Veteran Kirjutas:Uuema "Fordsoni" paak. Vanadel oli üks täiteava keskel petrooli jaoks ,bensiinipaak oli malmist valatud ja kinnitatud mootoriploki külge.
Veteran.
Täpsustan, et võis üks täiteava ka ainult bensiini jaoks olla. Traktoreid oli nii petrooli- kui ka bensiinimootoritega.
Mis paagi tervisesse puutub siis julgen arvata, et ega ilmselt ei pea küll. Enda traktori paak oli tervelt auke täis, sai siis alt lahti lõigatud (siiamaani lahti, kui kedagi huvitab paagi sise-elu siis võin meeldetuletamise korral järgmisel nädalalõpul pildistada) ja kuna seejärel õnnestus detektiivitöö tulemusena leida ja osta 40ndatest kuni 2002. aastani kuivas seisnud ja seest õline paak siis ei süvenenud ka vana paagi keevitamisesse. Uuel paagil oli üks vahesein lahti ning seetõttu sai ka seda natukene keevitusega torkida. Ülimalt kehv materjal keevitamiseks peaks mainima! Gaasiga keevitada ei olnud võimalik, nagu maha jahtus tõmbas keevise ribadeks. CO-ga sai asja aetud. Sai siis paak peale pandud ja traktor peale 50 aastast seismist käima aetud... Üllatuseks hakkas kütust järjest rohkem ja rohkem kuluma. Viimasel töötamisel läks kuskil 5 liitrit viie minutiga. Avades petroolipaagi korgi selgus tõsiasi, et suures paagi lainetas ka juba kütus. See võrkpallisugune bensiinipaak on lihtsalt nii õhukesest materjalist, et kaldun arvama, et enamus Eestis leiduvatest paakidest on läbi ussitanud. Kahjuks
P.S. kui kellegil juhtub üleliigseid Fordsoni paagikorke olema siis võiks lahkelt teavitada. Oma omadele on aeg hammast andnud.