22-02-2009, 23:12 PM
Tähendab, minu teada pole keegi veel meiemail sellist asja teha üritanudki, kuna pole enam kahjuks vähegi vastuvõetava hinnaga toormaterjali kusagilt võtta. Kunagi keskkooli ajal läks käest võimalus hankida 10000 krooni eest '36 ford viie aknaga kupee, mis mõnes mõttes toob praegu jõhkra pisara silmanurka jälle. Koolipoisile tundus tollal see summa müstiliselt suurena, praegu jookseks vist isegi kaks korda suurema rahapakiga sellise aparaadi järgi. Nood rod'id, mida Haapsalus näha sai olid suuremas osas põhjanaabrite näputöö vili.
Iseehitatu ei lähe sugugi - auto peab sel juhul vastama kõigile hetkel kehtivatele normidele - unusta ära ropult saastav karburaatoriga mootor, unusta ära minimalistlik veermik, unusta ära näiteks turvaloogata lahtine auto. Ainus võimalus oleks rõhuda faktile, et tegu on vanarauast taas autoks ehitatud a la 1925 aasta tehasetoodanguga - siis peaks see vastama ainult auto ehitamise ajal kehtinud nõuetele ning võiks kõigile kaasaegsetele eurojaburdustele pikalt vilistada.
Tore unistus on omada lihtsat ning ilma millegi üleliigseta traditsioonilist rod'i selle kõige algsemas tähenduses. Just sellist käepärastest algmaterjalidest kokku klopsitud oma käte ning mõistuse koostööl valminud sõiduriista, mitte mingit kroomist kiiskavat edevas töökojas valminud miljoni dollari prillikivi. Mattmust värv, valge küljega kitsad rehvid punaseks võõbatud kodar- või plekkvelgedel, näiteks püstklappidega ridaneli või -kuus (kasvõi Gaz 51 oma), ideaaljuhul Fordi Flathead V8, sees kaks istet, rool ning ainult hädavajalikud kellad. Ning kõik taskukohaselt teostatuna. Aga tundub, et meie riigis jäävadki sellised ideed ainult unistuseks - peavad ju meie ametkonnad täitma igatmasti euroseadusi tunduvalt paremini kui ülejäänud liit ise
Iseehitatu ei lähe sugugi - auto peab sel juhul vastama kõigile hetkel kehtivatele normidele - unusta ära ropult saastav karburaatoriga mootor, unusta ära minimalistlik veermik, unusta ära näiteks turvaloogata lahtine auto. Ainus võimalus oleks rõhuda faktile, et tegu on vanarauast taas autoks ehitatud a la 1925 aasta tehasetoodanguga - siis peaks see vastama ainult auto ehitamise ajal kehtinud nõuetele ning võiks kõigile kaasaegsetele eurojaburdustele pikalt vilistada.
Tore unistus on omada lihtsat ning ilma millegi üleliigseta traditsioonilist rod'i selle kõige algsemas tähenduses. Just sellist käepärastest algmaterjalidest kokku klopsitud oma käte ning mõistuse koostööl valminud sõiduriista, mitte mingit kroomist kiiskavat edevas töökojas valminud miljoni dollari prillikivi. Mattmust värv, valge küljega kitsad rehvid punaseks võõbatud kodar- või plekkvelgedel, näiteks püstklappidega ridaneli või -kuus (kasvõi Gaz 51 oma), ideaaljuhul Fordi Flathead V8, sees kaks istet, rool ning ainult hädavajalikud kellad. Ning kõik taskukohaselt teostatuna. Aga tundub, et meie riigis jäävadki sellised ideed ainult unistuseks - peavad ju meie ametkonnad täitma igatmasti euroseadusi tunduvalt paremini kui ülejäänud liit ise