07-03-2009, 00:13 AM
arvejomm Kirjutas:Paraku on paraniit asbesti sisaldusega ja sellest ei saa tänapäeval enam kõva häälega rääkida.
Ei mina usu, et euroreegli-peded siinsed foorumit loevad. Ja kui midagi käest kätte müüa-osta, siis ei teki kontrollikohtagi


Selge on see, et vanasõiduki-inimesed kasutasid asbesti ja jäävadki kasutama, hoolimata igasugustest reeglitest. Kui mingi materjal on vanasõidukis algselt olnud, siis tuleks võimaluse piires seesama materjal sinna ka kaasajal panna, muidu pole restaureerimine autentne.
Lisaks OT - minul on üsna korralik kera asbestnööri ja ma ei ole kitsi seda jagama tõsiteaduslikele vanetehnika restaureerijatele, kel vaja läheb...
arvejomm Kirjutas:Oleneb loomulikult kui suurt kogust tarvis läheb?
Paraniiti 1-2 ruutdetsimeetrit. Ma õhukest (0,8 mm) tegelikult juba sain, aga paksu (1,5) oleks veel umbes niipalju vaja. Eks ikka mõne vanasõiduki autentseks restaureerimiseks, ei mujale.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel