28-03-2009, 11:10 AM
(28-03-2009, 00:47 AM)EdR Kirjutas:(10-03-2008, 19:10 PM)ahtos Kirjutas: Seal on roolivõimu paak ja tatistaja see üksik pütt on kütuse jämefilter.Vastus käis siis ilmselt selle pildi kohta http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/22372643
Huvitaks,mis on "tatistaja"?
Kas õlivoolikud jooksevad tagant mootoriruumist ette roolivõimu juurde välja?
Doonorbussil taga ukse juures on selline asjandus http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/26699667 Mis see olla võiks?
Ikarustel saab ka kere ja sildade vahekaugust reguleerida,huvitav kus ja kuidas see tegevus käima peaks?
(28-03-2009, 00:47 AM)EdR Kirjutas: Huvitaks,mis on...
Pole ühtegi sellist raamatut käepärast kus on kirjas kontrollampide tähendused. Mis on mis? Pilt http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/46505013
"Tatistaja" on kondensaadi eemaldamiseks õhusüsteemist, ehk õhufilter- settepott, mille all, automaatselt avanev klapp (el. soojendusega), mis kondensaadi süsteemist välja laseb. (kuigi sealt pildilt aru ei saanud, kus seal ta olla võiks? Tavaliselt süsteemis esimese õhupaagi juures, kuskil madalamas kohas.)
Roolivõimu torud peaksid jooksma ette, sest pump on taga, võim juhi jalge all.
See klapp ukse juures, on mingi suruõhuõhu jaotur-regulaator, täpsemat otstarvet ei tea, sarnaseid klappe peaks süsteemis päris hulgi olema.
Kere ja sildade vahelist kõrgust reguleerib tasandikraan. Kraan ise kuskil raami-kere küljes ja sealt tuleb hoob silla külge. Palju neid Ikarusel olla võib, ei kujuta ette. Uuematel bussidel on neid 4, igas nurgas üks. Reguleeritakse hoobade pikkuse muutmisega. Kui leiad ja peale vaatad, saad aru. NB. Kui bussil õhk üleval, siis ei tasu ikkagi sinna alla ronida. Ainult kanalil-tõstukil. Minu autokooli ajal, sai Tartus üks bussijuht surma, kui ronis selili bussi alla, midagi reguleerima. Kui selle hoova lahti lasi, siis vajus buss alla, mees ei pääsenud lihtsalt välja ja leiti hommikul.
Kontrolllambid käivad tõenäoliselt koos vastavate osutitega, keskmine on nn üldhäire, õhusurve, õlirõhk jms elutähtsad asjad.
PS. ei oma Ikarustega lähemat tutvust (kui eksamisõidud välja arvata) seega kõik eelnev lihtsalt subjektiivne arvamus.