20-04-2009, 22:58 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 20-04-2009, 23:05 PM ja muutjaks oli veix__.)
Hästi ei usu, et need käigukasti hammasrattad (ja ka sidur) mingit rõhku seal tekitavad.
Nädalavahetusel saab siis näha kas ja millist häält mootor teeb. Eelmisel nädalavahetusel sain mootori kokku, aga polnud aega karbussi külge panna ja mootorit peale tõsta. Mida siis täpsemalt mootoriga tegin?
Kõigepealt võtsin täiesti lahti, kõik laagrid ja simmerid välja, ainult paljad karteripooled jäid. Kõik laagrid ja simmerid panin uued. Väntvõll läks siis ühe vana mootori seest (ülemises peas pronkspuksiga), sest vana oli omadega läbi. Kolb, sõrm ja rõngad uued. Silinder siiski vana (aga see on tegelikult üsna hea), ainult randi lihvisin ära.
Karburaatori jaoks ostsin eelmine aasta remondikomplekti. Vahetasin kõik need asjad ära. Tegelikult see komplekt oli K65B jaoks, aga mul oli vist K62B vms. Algul oli düüsiks 190, seal remondikomplektis oli 200. Eks näis kuidas toimib. Alati saan ka uuesti ümber vahetada.
Asjad mis natuke kripeldama jäid:
1) väntvõlli laagrikael oli geneka poolt veidi kulunud, laager läks liiga lõdvalt peale. On oht, et võll võib hakata laagri sees pöörlema
2) väntvõllil oli algul kepsu ülemise pea puks paigast nihkunud (õlituse augud). Puurisin küll uued augud, aga on siiski oht, et võib veel paigast nihkuda
3) algul (enne õlituse aukude uuesti puurimist) jäi kolvisõrm kepsu sees väikese lõtkuga, aga peale puurimist väikese (paraja) pinguga. See väike ping on muidugi hea, aga ma arvan et see on ainult ajutine, puuritud kohtade ümbrus võibolla kaardus veidi sissepoole (puurimise randid küll viilisin ära) ja need kohad hoiavad sõrme tihkemalt. Peale mõningast töötamist arvatavasti need kohad enam sõrme pingu all ei hoia ja jääb väike lõtk.
4) Kirjade järgi peaks kolvirõngaste lukupilu olema 0,2-0,4 mm, kusjuures ülemisel suurem (võiks siis arvata et ülemisel peaks olema sinna 0,4 kanti, vähemalt 0,35). Praegu jäi mõlemal 0,2-0,25 mm (see on siis ikka mõõdetud silindri kõige kitsamast kohast ehk see on minimaalne pilu). Ma loodan et sellest probleemi ei ole, esimeste ettevaatlike sõitude ajal püüan teha tihti pause ja vahepeal mootorit jahutada, ju ta algul sissetöötamise ajal kulub kiiresti veidi suuremaks.
Algul küll mõtlesin, et ostaks ka väntvõlli ja silindri uued, aga hakkas rahast kahju. See tsikkel on pealegi ametlikult mu sõbra oma, ma ainult kasutan seda. Põhimõtteliselt ta muidugi seda tagasi ei taha (omal bike), aga ikkagi sisse pandud raha ma kuidagi tagasi ei saa (tsiklit ära müüa ei saa). Ei hakanud siis jah päris uut mootorit ehitama (ma usun ka et praegu müüdavate juppide kvaliteet ei ole see, mis originaalis oli: silindrid, kolvid, väntvõll...) ja olen rahul kui selle ja võibolla ka järgmise aasta sellega ära sõita saan. Loodan et siis on võimalik veidi parem tsikkel osta, selline millega sõidurõõmu natuke rohkem ja remondirõõmu vähem ja julgeks ka pikemaid otsi ette võtta ning jõuaks ka kahte inimest (ma ise juba 100 kg ja tsikli kandevõimeks on märgitud 155 kg, teise inimese jaoks jääb vaid 55 kg järgi ) normaalselt vedada.
Nädalavahetusel saab siis näha kas ja millist häält mootor teeb. Eelmisel nädalavahetusel sain mootori kokku, aga polnud aega karbussi külge panna ja mootorit peale tõsta. Mida siis täpsemalt mootoriga tegin?
Kõigepealt võtsin täiesti lahti, kõik laagrid ja simmerid välja, ainult paljad karteripooled jäid. Kõik laagrid ja simmerid panin uued. Väntvõll läks siis ühe vana mootori seest (ülemises peas pronkspuksiga), sest vana oli omadega läbi. Kolb, sõrm ja rõngad uued. Silinder siiski vana (aga see on tegelikult üsna hea), ainult randi lihvisin ära.
Karburaatori jaoks ostsin eelmine aasta remondikomplekti. Vahetasin kõik need asjad ära. Tegelikult see komplekt oli K65B jaoks, aga mul oli vist K62B vms. Algul oli düüsiks 190, seal remondikomplektis oli 200. Eks näis kuidas toimib. Alati saan ka uuesti ümber vahetada.
Asjad mis natuke kripeldama jäid:
1) väntvõlli laagrikael oli geneka poolt veidi kulunud, laager läks liiga lõdvalt peale. On oht, et võll võib hakata laagri sees pöörlema
2) väntvõllil oli algul kepsu ülemise pea puks paigast nihkunud (õlituse augud). Puurisin küll uued augud, aga on siiski oht, et võib veel paigast nihkuda
3) algul (enne õlituse aukude uuesti puurimist) jäi kolvisõrm kepsu sees väikese lõtkuga, aga peale puurimist väikese (paraja) pinguga. See väike ping on muidugi hea, aga ma arvan et see on ainult ajutine, puuritud kohtade ümbrus võibolla kaardus veidi sissepoole (puurimise randid küll viilisin ära) ja need kohad hoiavad sõrme tihkemalt. Peale mõningast töötamist arvatavasti need kohad enam sõrme pingu all ei hoia ja jääb väike lõtk.
4) Kirjade järgi peaks kolvirõngaste lukupilu olema 0,2-0,4 mm, kusjuures ülemisel suurem (võiks siis arvata et ülemisel peaks olema sinna 0,4 kanti, vähemalt 0,35). Praegu jäi mõlemal 0,2-0,25 mm (see on siis ikka mõõdetud silindri kõige kitsamast kohast ehk see on minimaalne pilu). Ma loodan et sellest probleemi ei ole, esimeste ettevaatlike sõitude ajal püüan teha tihti pause ja vahepeal mootorit jahutada, ju ta algul sissetöötamise ajal kulub kiiresti veidi suuremaks.
Algul küll mõtlesin, et ostaks ka väntvõlli ja silindri uued, aga hakkas rahast kahju. See tsikkel on pealegi ametlikult mu sõbra oma, ma ainult kasutan seda. Põhimõtteliselt ta muidugi seda tagasi ei taha (omal bike), aga ikkagi sisse pandud raha ma kuidagi tagasi ei saa (tsiklit ära müüa ei saa). Ei hakanud siis jah päris uut mootorit ehitama (ma usun ka et praegu müüdavate juppide kvaliteet ei ole see, mis originaalis oli: silindrid, kolvid, väntvõll...) ja olen rahul kui selle ja võibolla ka järgmise aasta sellega ära sõita saan. Loodan et siis on võimalik veidi parem tsikkel osta, selline millega sõidurõõmu natuke rohkem ja remondirõõmu vähem ja julgeks ka pikemaid otsi ette võtta ning jõuaks ka kahte inimest (ma ise juba 100 kg ja tsikli kandevõimeks on märgitud 155 kg, teise inimese jaoks jääb vaid 55 kg järgi ) normaalselt vedada.