30-04-2009, 09:59 AM
Meenub üks minu jaoks mõistatuslikuks jäänud probleem ajast, kui sai veel Datsuniga ringi käulatatud. Mul oli Datsun 120Y. Sellel läks igal aastal pidurivõimendi membraan läbi. Võimendi kopsikut maha võttes oli see alati poolest saadik bensiini täis. See membraani ära tappiski. Mõistatuseks jäi, mismoodi bensiin sinna sai? Ega tal peale vaakumivooliku mujalt tulla polnud, aga miks? Õhk ei tohiks ju kollektorist võimendi poole liikuda, ikka vastupidi, kui võimendi tööle hakkab. Rahuolekus seisab õhk paigal. Kas tõesti pressis bensiiniaur nii kangesti võimendisse ja kondenseerus seal? Kui see oli nii, siis miks teistel autodel sellist probleemi ei ole olnud?
Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.