01-06-2009, 15:59 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-06-2009, 16:10 PM ja muutjaks oli yllar21.)
(01-06-2009, 15:38 PM)Nobody Kirjutas: Väga kahtlane meetod eelmine.Enne kinni keevitamist, võib korra tõesti kindluse mõttes mingi trelliga proovida, ega 8't viskama ei hakka. Teise poole teeksin ka Nobody kirjeldusel, kuid (olenevalt võlli suurusest) puuriksin võlli otsa augu ja keevitaksin sinna keermevindi, millele siis hiljem mutter peale. Hammasratas kuumaga astangusse peale kinnitada, aga keevitamise asemel see ots mutriga kinnitada. Keermevindil ja mutril võiks olla tihe vint ja sinu pildi järgi kinnitada keermevint võlli rattapoolsele osale. Vastasel juhul hakkab mutter end lahti kerima. Mutrile võid loomulikult täpi peale keevitada, aga vähemalt sel moel õnnestub sul laagreid vahetada.
Eelistaks hammasratta keskava üle treida siseteraga, võllie treiksin astme ja teeksin pinguga istu hammasratta sisse. Hammasratas gaasipitsiga kuumaks, võllile peale (sirgelt jooksmise probleemi pole, sest aste jääb ühtlaselt toetama. Hiljem kui detail maha jahtunud, laseksin julgelt küljepealt kinni. Selline lahendus tähendab, et hiljem hammasrattaid vahetada pole võimalik.
Võllile teeksin loomulikult torukujulise korpuse ümber, otstele vastava võlliga sobivad laagrid ja 'seibid' liivapuru vältimiseks. Peaks selline süsteem aitama küll, iseasi kui suurtel pööretel võll ringi ajama hakkab. Kui võimalus hammasrattaid muuta. siis teha nii, et võll saaks vähem koormust pöörete näol ja põhiline kiire ülekanne oleks võllilt rattale.
Kasutaja Timm'i mõtet kasutataksegi tavaliselt hammasrataste kinnitamisel. Sel juhul võiks olla ka väike koonus hammasrattal sees.