05-06-2009, 17:47 PM
(04-06-2009, 19:09 PM)Maz500 Kirjutas: Kui rääkida ZIM-i disainist siis ilmselt on disain ja tehnika elemendid pärit 40.date lõpu ameerika autode analoogidelt vähemalt ma arvan,et inspireerituna neist.
Täpselt nii. Meeriklaste pilte on GAZi konstruktorid osanud alati vaadata ja neist snitti võtta. Kere kandekonstruktsioon on aga siiski Pobi edasiarendus.
(04-06-2009, 19:09 PM)Maz500 Kirjutas: Huvitav on ka see,et ZIM-ile ei pandud mitte R6 ripp klappidega mootorit nagu 1950.date Chevrolet,Fordil. Hoopiski GAZ 51 mootorile analoogne mootor.
Uuetüübilise mootori tootearendus oli GAZi tehases ülisuur töö, mida niisama ette ei võetud. Kuna baltisaksa juurtega vana Liphart oli 1936 Meerikamaalt sisse ostnud Dodge R6 mootorite valmistamise tehnoloogia ja see oli meeterkeermele siirdatud, siis jätkati samas vaimus ehk siis sama mootori "sobitamisega". Ehk siis mootor, mis oli kohendet algselt "uuele emkale" (GAZ-11), seejärel modifitseeritud kujul GAZ-51le ja siis nuditud pikkuses Pobile, kohendati ka ZIMile, kasutades võimalusel samu strateegilisi lahendusi ja detaile. Oli odavam ja kiirem.
Võrdluseks - 1960ndatel, mil uuetüübilisele veoautole GAZ-53 plaaniti R6 asemel peale aretada V8, selgus, et ega ikka ei suudeta V8 mootoreid nii palju toota, kui vaja oleks! Ja hädast päästis välja ikka see 1926.a. Dodge D5 põhilahendustel põhinev R6, mille nõukogude modifikatsioon oli end GAZ-51 peal õigustanud. R6 variandi mudelinimeks algselt GAZ-53F, hiljem GAZ-52 Ja seda valmistati kuni 1990ndate alguseni!
(04-06-2009, 19:09 PM)Maz500 Kirjutas: Samuti ei paigaldatud/ valmistatud automaat või poolautomaat käigukasti (nagu 1950.a Crysler Imperial). Pigem ma arvan on siin küsimus,selle,et automaat käigukasti tootmine oleks tolle aja tingimustes kulukas olnud, tehniliselt küll teostatav kuna tollel ajal oli NL palju insenere ja tehnikuid,poleks see võimatu olnud.
ZIMi kast saadi nii, et emkal ja enne-1950-Pobil peal olnud 1933.a. Ford V8/40 kasti replikale aretati sünkronisaatorid külge. Ja oligi sobiv kast valmis, millega hakati ZIMi tootmise algul oktoobris 1950 varustama ka Pobisid. Ja hiljem pandi sama kast vanadele Volgadele, kuna see kukkus välja väga ja väga vastupidav.
Mis automaatkasti puudutab, siis selle tootmine käis GAZi tehasele selgelt üle jõu ja seda isegi hiljem. Nimelt oli vana Volga ehk 21 tootmise alguses algselt plaanitud talle panna automaatkast (miski meeriklase replika), kuid see ei kukkunud välja töökindel ja automaatkastiga varustati vaid tühiselt üksikud esimesed 21-d. Kuna automaatkast nurjus, paigaldati kõikidele 21dele kuni tootmise lõpuni 1970 "vana hea" ZIMi/Pobi kasti (loe: sünkronisaatortitele kohandatud 1933.a. Ford V8/40 kasti).
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud K,N,R,L,P 11-18