05-06-2009, 22:35 PM
Tänud valdo,et võtsid nõuks, minu jutule täpsustavad lisad kirjutada.
natuke OT jutt kuid haakub ka veidi selle teemaga.
Nimelt mainis valdo siis GAZ 21 paigaldatud automaat käigukasti.
See pole muud analoog Ford Hydromatic 2-kiiruselisele käigukastile,mis omab
käike vastavalt (P,N,D,R) *L ehk siis Low gear (aeglane käik, raskete teeolude jaoks tuli minu teada hiljem). Minu arust on selle asja juurde juba tõsisemalt kopeerimisega tegeldud,kuna venelastel polnud varasemalt ühtegi automaat käigukasti olnud (Zis-110 ka manuaal käigukastiga). Seega pidid nad paratamatult, General motorsi toodangu poole vaatama.
Kahjuks,läks selle automaat käigukastiga neil veidi kehvasti. Olgugi,et Zil-111 ja hilisemad modifikatsioonid, GAZ 13,GAZ 14 omavad automaat käigukasti, ei suudetud seda tavalistel sõiduautodel rakendada.
Põhjustena on pakutud mitmeid: NLKP vastuseis (tootmisressursside rasikamine ja ebaratsionaalne kasutamine),kehvad määrdeained, mehaanikute suutmatus selle asjaga toime tulla (viiamane põhjus on paljudele kes selle kasti siseeluga tuttavad ikka üsna naljakas
)
Ma ise kaldun arvama,et pigem kõik kolm koos, kui viimased kaks põhjust oleks aja jooksul suudetud likvideerida, siis esimese põhjusega on lood märksa karmimad!
to kadjakas: Pildid võrdlus materjaliks on väga head! Vasakpoolne peaks olema 1950.a Cadillac.
natuke OT jutt kuid haakub ka veidi selle teemaga.
Nimelt mainis valdo siis GAZ 21 paigaldatud automaat käigukasti.
See pole muud analoog Ford Hydromatic 2-kiiruselisele käigukastile,mis omab
käike vastavalt (P,N,D,R) *L ehk siis Low gear (aeglane käik, raskete teeolude jaoks tuli minu teada hiljem). Minu arust on selle asja juurde juba tõsisemalt kopeerimisega tegeldud,kuna venelastel polnud varasemalt ühtegi automaat käigukasti olnud (Zis-110 ka manuaal käigukastiga). Seega pidid nad paratamatult, General motorsi toodangu poole vaatama.
Kahjuks,läks selle automaat käigukastiga neil veidi kehvasti. Olgugi,et Zil-111 ja hilisemad modifikatsioonid, GAZ 13,GAZ 14 omavad automaat käigukasti, ei suudetud seda tavalistel sõiduautodel rakendada.
Põhjustena on pakutud mitmeid: NLKP vastuseis (tootmisressursside rasikamine ja ebaratsionaalne kasutamine),kehvad määrdeained, mehaanikute suutmatus selle asjaga toime tulla (viiamane põhjus on paljudele kes selle kasti siseeluga tuttavad ikka üsna naljakas

Ma ise kaldun arvama,et pigem kõik kolm koos, kui viimased kaks põhjust oleks aja jooksul suudetud likvideerida, siis esimese põhjusega on lood märksa karmimad!
to kadjakas: Pildid võrdlus materjaliks on väga head! Vasakpoolne peaks olema 1950.a Cadillac.