28-06-2009, 12:07 PM
Olles ise endine autoesinduse töötaja olen antud juhul esinduse poolt, rohkem seost mul pole.
Vblla nad tõepoolest oleks pidanud kundele asja pisut täpsemalt seletama, aga...
1. Proovin siis ise seletada.
Ülikaasaegsetes diiselmootorites esineb tihti seda, et õlitase hoopis tõuseb vähese sõitmisega, mitte ei lange ja seda just kütuse arvelt, mis kolvirõnga vahelt karterisse satub.
Eriti tuttuutel mootoritel (nagu ka antud juhul), kus kolb alles sisse töötamata...
Õli sees kipuvad lahustuma ka põlemise jääkained.
Kui tehases pannakse tase normi ja tänaseks on tase tõusnud, siis tähendab see seda, et vähemalt 10 ja rohkemgi % õli sees on saasta, mis määrimisele mitte kuidagi kaasa ei aita, vastupidi. Mingid fosforiühendid, jne, kogu kupatus. Talvel -30ga isegi kipub see jama tükki minema, kuigi, täissünt ju iseenest ei külmu.
Ainuke lahendus - õlivahetus. Lihtne.
2. TEINE asi on see, et sihukesi vendi, nagu teemaalgataja, on rohkemgi.
Toon ühe tüüpilise näite. Tuli mees tähtsa näoga autot ostma, tahtis kindlasti diislit. Kuna diiselmootoriga mudelid olid tsipa kallimad, siis müügimees üritas teada saada, kas inimesel ikka tõepoolest traktorit vaja; esiteks, on ta ostes kallim; teiseks, on diisli hooldus kallim (hoiatati nende tasemeandurite ja kübemefiltrite eest!); ja kolmandaks, tasub traktoriost alles tõepoolest siis ära, kui läbisõidud suured. (aastas 40000km ja rohkem on suur läbisõit, eksole)
Ei, inimene jäi endale kindlaks, tema tahab traktorit...
Läks aasta mööda, tuli selle autoga aasta hooldusesse. Tasemeandur põles, kübemefilter oli paksult täis, aku suht otsakorral, läbisõit spidol 4900km.
Ehk naine oli korra päevas 1,5km kaugusel poes käinud.
Taas küsis nüüd juba hooldusmees, et kuna te nii vähe sõidate, siis oleks teil mõttekas auto bensuka vastu vahetada, saate veel rahagi tagasi ja ei pea nii kallist hooldust tegema. Pealegi kannatab bensukas sellist autosolgutamist paremini...
Ei, inimene ei tahtnud. Kirus, maksis ära ja läks minema.
Ükspäev hiljem nägi sama hooldusmees samat klienti ühe linnaliini BUSSI ümber askeldamas, mille rooli mees ka hiljem istus.
Mis järelduse me siit teeme, küsin põnevalt?
Kes ostavad diiselautosid ja pärast ei sõida nendega eriti palju?
Vblla nad tõepoolest oleks pidanud kundele asja pisut täpsemalt seletama, aga...
1. Proovin siis ise seletada.
Ülikaasaegsetes diiselmootorites esineb tihti seda, et õlitase hoopis tõuseb vähese sõitmisega, mitte ei lange ja seda just kütuse arvelt, mis kolvirõnga vahelt karterisse satub.
Eriti tuttuutel mootoritel (nagu ka antud juhul), kus kolb alles sisse töötamata...
Õli sees kipuvad lahustuma ka põlemise jääkained.
Kui tehases pannakse tase normi ja tänaseks on tase tõusnud, siis tähendab see seda, et vähemalt 10 ja rohkemgi % õli sees on saasta, mis määrimisele mitte kuidagi kaasa ei aita, vastupidi. Mingid fosforiühendid, jne, kogu kupatus. Talvel -30ga isegi kipub see jama tükki minema, kuigi, täissünt ju iseenest ei külmu.
Ainuke lahendus - õlivahetus. Lihtne.
2. TEINE asi on see, et sihukesi vendi, nagu teemaalgataja, on rohkemgi.
Toon ühe tüüpilise näite. Tuli mees tähtsa näoga autot ostma, tahtis kindlasti diislit. Kuna diiselmootoriga mudelid olid tsipa kallimad, siis müügimees üritas teada saada, kas inimesel ikka tõepoolest traktorit vaja; esiteks, on ta ostes kallim; teiseks, on diisli hooldus kallim (hoiatati nende tasemeandurite ja kübemefiltrite eest!); ja kolmandaks, tasub traktoriost alles tõepoolest siis ära, kui läbisõidud suured. (aastas 40000km ja rohkem on suur läbisõit, eksole)
Ei, inimene jäi endale kindlaks, tema tahab traktorit...
Läks aasta mööda, tuli selle autoga aasta hooldusesse. Tasemeandur põles, kübemefilter oli paksult täis, aku suht otsakorral, läbisõit spidol 4900km.
Ehk naine oli korra päevas 1,5km kaugusel poes käinud.
Taas küsis nüüd juba hooldusmees, et kuna te nii vähe sõidate, siis oleks teil mõttekas auto bensuka vastu vahetada, saate veel rahagi tagasi ja ei pea nii kallist hooldust tegema. Pealegi kannatab bensukas sellist autosolgutamist paremini...
Ei, inimene ei tahtnud. Kirus, maksis ära ja läks minema.
Ükspäev hiljem nägi sama hooldusmees samat klienti ühe linnaliini BUSSI ümber askeldamas, mille rooli mees ka hiljem istus.
Mis järelduse me siit teeme, küsin põnevalt?
Kes ostavad diiselautosid ja pärast ei sõida nendega eriti palju?