12-09-2009, 13:17 PM
Kahetaktiliste tsiklite tootjad soovitavad u. 70-ndate keskpaigast alates, kui transmissiooniõlid turule tulid, just neid õlisid. Vahet pole, kas tegu on Yamaha, Suzuki, Kawasaki, MZ-i või Jawaga (alates 638).
Odavama otsa õlid oleks nt Addinol GX80W-90, Shell Advance Gear EP 80 jne, kallim õli nt Castrol MTX 75W-140. Tänapäeva transmissiooniõlid vastavad normidele GL-3, GL-4, GL-4/5 ja GL-5 (lühikest aega eksisteeris ka GL-6, aga tühistati), mis kõik sisaldavad juba eos rangeid nõudeid igasugu hõõrdumismodifikaatorite kohta. Nende õlide põhiline kasutusala on autode käigukastid ja tagasillareduktorid, kus ei tohi sünkronisaatorite ega lamellsiduritega (lukustatavad difrid) libisemisprobleeme tekkida.
Odavama otsa õlid oleks nt Addinol GX80W-90, Shell Advance Gear EP 80 jne, kallim õli nt Castrol MTX 75W-140. Tänapäeva transmissiooniõlid vastavad normidele GL-3, GL-4, GL-4/5 ja GL-5 (lühikest aega eksisteeris ka GL-6, aga tühistati), mis kõik sisaldavad juba eos rangeid nõudeid igasugu hõõrdumismodifikaatorite kohta. Nende õlide põhiline kasutusala on autode käigukastid ja tagasillareduktorid, kus ei tohi sünkronisaatorite ega lamellsiduritega (lukustatavad difrid) libisemisprobleeme tekkida.