04-10-2009, 13:09 PM
(04-10-2009, 12:18 PM)xyzwt Kirjutas: ...
Eluterve mõte oleks see, kui piduriteta 750kg kogumassiga haagise juures kasutada kahte telge (4 ratast) - nii on rattalaagrite koormus olematu, ühe ratta purunemine pole nii ohtlik ja ülekaalu võib palju julgemini peale panna.
...
See on ehe näide sellele inimlikule lollusele suurepärase võimaluse loomisest.
Kerghaagisele pole lubatud panna üle poole tonni (OK, mõned väiksema kastiga isendid kaaluvad alla 250 kg, ka minu Respole on lubatud laduda 530 kg). Selle koorma all peavad nii laagrid kui teljed ilusti vastu. Kui sinna aga hakata laduma tonnide kaupa, siis pole see ei ohutu, legaalne ega mõistlik.
Krt, see segunäide oli hea... selle peab meelde jätma. Kusjuures kahjuks mitte ainus, ka mina olen näinud kahetonnise liivakoorma alla nõrkenud "kerghaagist".
Hoopis huvitavaks läheb elu uuemate haagistega, kus kasutatakse hooldusvabasid kaherealisi kuullaagreid (näiteks minu Respol on sellised). Neil on laager rummuga koos. Kui kooleb laager, vahetad kogu täiega... Samas maksab see rumm ka Respos viissada krooni ja Tööriistamarketist saab tsinkplekkpangrummu vaid paarisaja eest.
Selles, kas Ukraina või Hiina noname laager ja SKF või KOYO laager ikka on võrdse elutsükliarvuga (miljonites pööretes tõrkeni), ma küll ei julgeks nii kindel olla. Millegipärast ei kasuta tööstus ja rasketehnika neid nonamesid, kuigi võiks ju - kokkuhoid. Ikkagi minnakse kindla peale.
Samas olen ma nõus, et harva ja kerget koormat lühikest maad vedavale haagisele ei ole mõtet parimat ja kalleimat laagrit osta. Aga kui on plaanis suuremamahulised betooniveotalgud või täiteliiva transport teise Eesti otsa, ei peaks laagri hind olema see ainus kriteerium.
Aga laagrivaliku kohta käiv jutt oli suurepärane!