14-10-2009, 09:48 AM
1) Õli kvaliteet (lääne ja nõukogude õlide võrdlus): Nõukogude õli standardid lubavad liiga palju "mustust", ehk abrasiivseid osakesi: seetõttu kulub mootor Ziguli õliga ruttu ära (näiteks NLiidus Ziguli õliga sõitnud Ladade mootorid on hõredad ja heitgaasid haisevad - kuid Soomes lääne õlidega sõitnud Ladade mootorid on palju tihedamad ja nende heitgaasid ei haise nii jubedalt - see on tingitud nõukogude ja lääne õli kvaliteedi erinevustest).
Kes aga tahab mootori kiiresti ära rikkuda, siis pange veidi klapilihvimise pastat mootoriõli hulka - nii saate väga kiiresti täiesti ära kulunud mootori ja ei pea Ziguli õliga kaua mässama
2) Talvel peaks tähelepanu pöörama õli külmumispunktile:
a) Poolsünteetiline 10W40 õli hangub -15 kuni -20 C juures.
b) Täissünteetiline 5W40 õli hangub -30 C kuni -35 C juures.
c) Kütuseökonoomia täissünteetiline 0W30 õli hangub -50C juures.
Paljud autod ei lähe talvel külmaga käima, kuna poolsünt õli on tökatiks ära külmunud ja starter ei jõua mootorit ringi ajada.
3) Kui panna ettenähtust parem õli, siis ei juhtu midagi halba (vaid õli sööb veidi rohkem). Näiteks oli mul aastaid tagasi VW Transporter 1.9D mootoriga (kõik ütlesid, et poolsünt on liiga hea sellise jaoks) - kuid mina sõitsin 0W30 õliga (aastaid tagasi sai 20l vaadiga 0w30 õli ostes ta 80 eek liiter kätte) ja midagi halba ei juhtunud: talvel läks diiselmootor -35C juures laksust käima ja õlivahetuse ajal oli läbitöötatud külm õli sama vedel kui uus õli (läbitöötatud külm poolsünt venib nagu tökat).
Seega võiks vastu talve mõelda ikkagi täissünt õli peale - kui hinna pärast põed, siis osta õli nn "lahtisena" (õli pumbatakse õlipoes suurest vaadist sinu 5l plastnõusse), kuna lahtine õli on palju odavama liitrihinnaga (sama raha eest saad õlipoest täissünt õli lahtisena - autopoest poolsünt õli plastnõus - tanklast mineraal õli plastnõus).
Kes aga tahab mootori kiiresti ära rikkuda, siis pange veidi klapilihvimise pastat mootoriõli hulka - nii saate väga kiiresti täiesti ära kulunud mootori ja ei pea Ziguli õliga kaua mässama

2) Talvel peaks tähelepanu pöörama õli külmumispunktile:
a) Poolsünteetiline 10W40 õli hangub -15 kuni -20 C juures.
b) Täissünteetiline 5W40 õli hangub -30 C kuni -35 C juures.
c) Kütuseökonoomia täissünteetiline 0W30 õli hangub -50C juures.
Paljud autod ei lähe talvel külmaga käima, kuna poolsünt õli on tökatiks ära külmunud ja starter ei jõua mootorit ringi ajada.
3) Kui panna ettenähtust parem õli, siis ei juhtu midagi halba (vaid õli sööb veidi rohkem). Näiteks oli mul aastaid tagasi VW Transporter 1.9D mootoriga (kõik ütlesid, et poolsünt on liiga hea sellise jaoks) - kuid mina sõitsin 0W30 õliga (aastaid tagasi sai 20l vaadiga 0w30 õli ostes ta 80 eek liiter kätte) ja midagi halba ei juhtunud: talvel läks diiselmootor -35C juures laksust käima ja õlivahetuse ajal oli läbitöötatud külm õli sama vedel kui uus õli (läbitöötatud külm poolsünt venib nagu tökat).
Seega võiks vastu talve mõelda ikkagi täissünt õli peale - kui hinna pärast põed, siis osta õli nn "lahtisena" (õli pumbatakse õlipoes suurest vaadist sinu 5l plastnõusse), kuna lahtine õli on palju odavama liitrihinnaga (sama raha eest saad õlipoest täissünt õli lahtisena - autopoest poolsünt õli plastnõus - tanklast mineraal õli plastnõus).