29-10-2009, 21:56 PM
mind ka huvitaks see spidomeetri värk.
Mitte et ma mingi üli tuus ralli- äss oleks, aga just kiirus kaamerate tõttu.
huvitav nähtus on see, et eesti riik peab ennast nii võimsaks et paneb ennast loodusseadutest (füüsika) kõrgemale.
Lubatakse ju teha hoiatus trahv nendele kes 5 km/h ületavad.Vaadates siin eelnevaid postitusi kus seadus lubab spidomeetri ühele poole eksimist...???!!!!!
Heakene küll, ka füüsikud lubavad aeg ajalt ainult ühele poole eksimist, aga siis on see kõige halvima variandi võimalus, ja vaadatakse kõikide võimalike vigade kaldumist ühes suunas. Eeldatavasti on võimalikke suundi 2, ja seega kalkuleeritakse läbi mõlemad varandid ja saadakse delta eksimus ehk reaalne võimalik eksimuse piirkond.
Vaatame nüüd tundmatu mõõteriistaga töötamist, kus eksimust peal kirjas ei ole (näiteks spidomeeter). Spidomeetri vähim skaala ühik näiteks minu autol on 10 km/h. Standardina arvestatakse lubatud eksimuseks pool vähimast skaala ühikust ehk +/- 5 km/h, füüsikuna olen sunnitud arvestama kõige halvima variandiga, kus mõlemad pooled vähimast ühikust eksivad ühele poole, ehk siis spidomeetri ideaalne eksimus on 100 km/h juures +/- 5 kmh,reaalne ehk halvim variant siis kui eksimust seadmel ei kajastata on +/-10 km/h
Tekib tahes tahmata küsimus, miks siis ülevaatusel minu käru spido ei taadelda. Ja kuidas mind üldse saab nii väikse ületamise korral karistada sellise eksimuse eest, kui mina pean kasutama nii ebatäpset mõõteriista oma sõidu kiiruse määramisel. Huvitav palju veel kiiruskaamera eksimus on........
Mitte et ma mingi üli tuus ralli- äss oleks, aga just kiirus kaamerate tõttu.
huvitav nähtus on see, et eesti riik peab ennast nii võimsaks et paneb ennast loodusseadutest (füüsika) kõrgemale.
Lubatakse ju teha hoiatus trahv nendele kes 5 km/h ületavad.Vaadates siin eelnevaid postitusi kus seadus lubab spidomeetri ühele poole eksimist...???!!!!!
Heakene küll, ka füüsikud lubavad aeg ajalt ainult ühele poole eksimist, aga siis on see kõige halvima variandi võimalus, ja vaadatakse kõikide võimalike vigade kaldumist ühes suunas. Eeldatavasti on võimalikke suundi 2, ja seega kalkuleeritakse läbi mõlemad varandid ja saadakse delta eksimus ehk reaalne võimalik eksimuse piirkond.
Vaatame nüüd tundmatu mõõteriistaga töötamist, kus eksimust peal kirjas ei ole (näiteks spidomeeter). Spidomeetri vähim skaala ühik näiteks minu autol on 10 km/h. Standardina arvestatakse lubatud eksimuseks pool vähimast skaala ühikust ehk +/- 5 km/h, füüsikuna olen sunnitud arvestama kõige halvima variandiga, kus mõlemad pooled vähimast ühikust eksivad ühele poole, ehk siis spidomeetri ideaalne eksimus on 100 km/h juures +/- 5 kmh,reaalne ehk halvim variant siis kui eksimust seadmel ei kajastata on +/-10 km/h
Tekib tahes tahmata küsimus, miks siis ülevaatusel minu käru spido ei taadelda. Ja kuidas mind üldse saab nii väikse ületamise korral karistada sellise eksimuse eest, kui mina pean kasutama nii ebatäpset mõõteriista oma sõidu kiiruse määramisel. Huvitav palju veel kiiruskaamera eksimus on........
huvitav, miks alati autot lahti võttes ja kokku tagasi pannes nii palju juppe üle jääb...?