07-12-2009, 17:51 PM
Ilma taustainfota ei oska hinnata selle kärje headust, aga sarnaste parameetrite saavutamine on ülisuur väljakutse - õhkrehv ei ole üldlevinud mitte niivõrd oma vetruvuse pärast, vaid rehvi tegeliku liikumissuuna ja "veeremissuuna" vahele on võimalik tekitada üpris suur nurk ilma libisemist ette kutsumata. Ma ei tea, mis on õiged maakeelsed terminid, inglise keeles on see slip angle. Igasugu täiskummist või muidu lihtsa sisemise struktuuriga rehvidel takistab struktuur kontaktpinna vastu jääva mustriosa ümber paiknemist, mistõttu on maksimaalne hõõrdejõud murdosa samade mõõtmetega õhkrehvi omast.
Kui probleem oleks ainult sõidumugavuse saavutamises, siis võiks ju lihtsalt kasutada otse veljele paigutatud protektorit hõõrdejõu tekitamiseks ja õhkvedrusid tavaliste vedrude asemel. Tegelikult on tüüpiline 2-3 baarise rõhuga sõiduautorehv puuduva või jäiga vedrustusega üpris ebamugav, mugavus tuleb vedrustusest.
Samas see kõik ei pruugi sõjatehnika puhul esimese prioriteediga olla, nad saavad ju näiteks roomikutega ka sõidetud.
Kui probleem oleks ainult sõidumugavuse saavutamises, siis võiks ju lihtsalt kasutada otse veljele paigutatud protektorit hõõrdejõu tekitamiseks ja õhkvedrusid tavaliste vedrude asemel. Tegelikult on tüüpiline 2-3 baarise rõhuga sõiduautorehv puuduva või jäiga vedrustusega üpris ebamugav, mugavus tuleb vedrustusest.
Samas see kõik ei pruugi sõjatehnika puhul esimese prioriteediga olla, nad saavad ju näiteks roomikutega ka sõidetud.