Jawa 353 - 250 cm3 1961
#11

Mõtlesin, et toon siin välja natuke erinevusi mis 35* generatsioonil on teisiti kui ovaalse spidomeetriga ratastel.
Alloleval pildil on näha alumised prillid mis erinevalt järgnevatest 559 ja 360 mudelitest ei ole kahest poolest kokku keevitatud, vaid on üks terviklik plaat. Samuti on näha roolisamba luku auk. Siin on veel erinevus 1959- 1962 toodetud 353/354 ning alates 1963 toodetud ratastel. Kui viimati nimetatutel (s.o vähemalt 354 ovaalse spidoga) on küll samasugune ühes tükis alumine prill, kuid selle erinevusega, et roolisambaluku auk püstivõllis puudub. Loogilise jätkuna puudub ka selle luku koht peale 1962.a.
[Pilt: jawa1010.jpg]
Alljärgneval pildil on näha küljekarp, mille lukustus toimub kroomitud nupuga. Alates 1963 aga kasutati juba lukustust mis oli avatav ainult sadula alt. Siin peab veel välja tooma, et sellised kroomitud nupud olid kasutusel mudelitel 353 (vähemalt perioodil 1959 kuni 1962) ja mudelitel 354 samas ajavahemikus oli kasutusel sneppervõtmega lukud. Tõenäoliselt on karbid samad ja lukustussüsteeme on võimalik omavahel vahetada.
[Pilt: jawa1008.jpg]
Alljärgnevalt akukarbi sisevaade mis ennem 1963 aastat toodetud masinatel on teistsugune. Nagu pildilt näha siis aku ei kinnitu painutatava plekivitsaga, vaid plekist klamber kinnitub alumisest osast tihvti abil pesasse ja ülevalt saab siis M6 mutri abil selle klambri vastu akut kinni pingutada. Pildil on näha ka kaitse mis oli olemas kõigil ratastel.
[Pilt: jawa1029.jpg]
Siin siis vaade sadula alla, näha on väikene õhupuhasti (kuni 1963 oli 250 ja 350 cm3 mudelitel sama õhupuhastaja korpus) selle kõrval aga õhupumba hoidik. Peale 1962 aastat paigutati õhupump küljepleki külge, ennem seda oli kinnitused aga raami küljes. Pildilt on näha ka natukene sadula eest kinnitust mis ei ole snepriga nagu peale 1962. Pildilt ei ole küll hästi aru saada, et raami ülemine toru on ennem 1963 a. toodangut väiksema ristlõikega. Väikene erinevus eksisteerib ka veel parema küljekarbi eesmises kinnituses. Nimelt mitmel 1962 a. 353-l on see kinnitus samamoodi asendis keevitatud nagu juuresoleval pildil akukarbi esimene kinnitus. 1961 a 353-l on aga tööriistakarbi esimene kinnitus maaga rööbiti ning toestatud altpoolt veel samasuguse, stantsitud toega. Pilti kahjuks momendil võrdluseks pole.
[Pilt: jawa1026.jpg]
Järgnevalt näha siis trosside hoidik ennem 1963 aastat. Alates 1963 tuli uut tüüpi trossihoidik mis kinnitus eesmise ülemise mootorikinnituse poldi alla. See aga ülevalt ja alt kahe M6 mutriga kinni. Ühtlasti on ka enamuselt 353-del 61-62 aasta raaminumber löödud vasakule püsttorule ja mitte paremale nagu peale 63 väljalastud 559 ja 354/06 mudelil.
[Pilt: jawa1012.jpg]
Siin siis näha aga trosside pingutid, pildil olevaga saab muuta esipiduri trossi pikkust. Standard lahendus ümmarguse spidomeetriga ratastel. Tundub, et originaaltrossid olid valgete kõridega. Absoluutselt kõigil komplektsetel ja retsimata ratastel on esipiduri ja gaasi tross olnud valkjate kõridega. Siduritrossi kohapealt ei oska täpselt öelda.
[Pilt: jawa1023.jpg]
Siin aga näha kitsaste ribidega signaal. Signaali keskmes oli ilmselt 1959 aastani ka plekist silt tootja andmetega, hiljem oli lihtsalt ava signaali reguleerimiseks. Signaalihoidik ka natukene teistsugune kui peale 1962 valmistatutel.
[Pilt: jawa1042.jpg]
Siin näha esituli, tule keskmest natuke kõrgemalt mustendav triip on ava peegeldis mille kaudu valgustatakse spidomeetrit. Tuleklaas, reflektor, pirnipesa ja muu sellega seonduv on teistsugused kui peale 1962. aastat valmistatud ratastel. Ise-enesest terve komplekt on võimalik ringi vahetada.
[Pilt: jawa1043.jpg]
Spidomeetri valgustus on siis mõtteliselt numbrite 60 ja 80 vahel, samast on näha ka kontrolllampide tulukesed. Mida praegu ei ole näha sest akut pole pealWink
[Pilt: jawa1022.jpg]
Tagatuli on plekist korpusega, mille sees on värvitud? klaasist klaas. Tule enda alus on ka tegelikult teistsugune kui peale 1962 mudelitel.
[Pilt: jawa1035.jpg]
Edaspidi täiendan isiklikult aga ka kõik teised teadjamad on oodatud täiendama seda loetelu ennem ja pärast 1963 toodetud rataste erinevustest.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Jawa 353 - 250 cm3 1961 - Autor: gruppen - 01-09-2008, 15:49 PM
RE: Jawa 353 - 250 cm3 1961 - Autor: siimlane - 01-09-2008, 15:53 PM
RE: Jawa 353 - 250 cm3 1961 - Autor: stretch - 01-09-2008, 17:17 PM
RE: Jawa 353 - 250 cm3 1961 - Autor: gruppen - 01-09-2008, 19:21 PM
RE: Jawa 353 - 250 cm3 1961 - Autor: unicman - 01-09-2008, 20:07 PM
RE: Jawa 353 - 250 cm3 1961 - Autor: gruppen - 08-09-2008, 16:08 PM
RE: Jawa 353 - 250 cm3 1961 - Autor: gruppen - 25-06-2009, 12:23 PM
RE: Jawa 353 - 250 cm3 1961 - Autor: gruppen - 29-06-2009, 10:59 AM
RE: Jawa 353 - 250 cm3 1961 - Autor: gruppen - 16-08-2009, 10:03 AM
RE: Jawa 353 - 250 cm3 1961 - Autor: gruppen - 23-08-2009, 19:20 PM
RE: Jawa 353 - 250 cm3 1961 - Autor: gruppen - 28-12-2009, 16:24 PM
RE: Jawa 353 - 250 cm3 1961 - Autor: TheShadow49 - 07-08-2011, 23:54 PM
RE: Jawa 353 - 250 cm3 1961 - Autor: gruppen - 08-08-2011, 10:45 AM
RE: Jawa 353 - 250 cm3 1961 - Autor: TheShadow49 - 08-08-2011, 12:22 PM
RE: Jawa 353 - 250 cm3 1961 - Autor: gruppen - 08-08-2011, 13:52 PM
RE: Jawa 353 - 250 cm3 1961 - Autor: TheShadow49 - 08-08-2011, 15:14 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne