14-03-2010, 20:17 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-03-2010, 20:38 PM ja muutjaks oli metsakohin.)
Diferentsiaaliga peaülekanne ei kõlba, kui tahad lihtsalt ja väikselt hakkama saada. On kaks võimalust, tegelikult kolm, aga esimesed kaks on lihtsamad:
1. Külgsidurid ja -pidurid, on juhitav nagu vene lint
2. Plantaarülekanded - kaks kiirust ja vabakäik, lisaks külgpidurid - tankid peale teist maailmasõda
3. Kummalgi roomikul eraldi käigukast (ilmselt sobivad jällegi ainult planetaarkastid) - tankid alates 70 -datest.
Hüdrauliline ülekanne on ka ahvatlev variant, annab võimaluse sujuvaks suuna muutmiseks.
Muidugi võib uurida Tiger tanki süsteemi, mida juhiti rooliga ja mis oli diferentsiaalne, see tähandab, et ühe roomiku aeglustamisel teine kiirendus ja säilis masina kiirus. Süsteem ise on suhteliselt keeruline ja sellest aru saamiseks läheb vaja üpris palju aega ning mõistust.
Ühe väikese roomikmasina ehitust olen kõrvalt näinud, katsetusi ka, aga edasisest saatusest ei tea midagi.
Jõuallikaks 150cm3 rolleri mootor, edasi kettülekanne (peaülekanne), siis kaks mosse sidurit (oli vist 408), kinnises karbis kettülekanded (külgülekanne), pidurid rollerilt, rattad samuti rollerilt (10 tolli).
Roomikud olid valmistatud kiilrihmadest: kaks rihma vahega umbes 15 cm, mis olid ühendatud lattmetallist (võis olla 4x40mm) juppidega poltide abil läbi rihma.
Sain ka ühe proovi sõidu, suht äkkiline masin oli. Muide minu meelest tegi selle masina tõmblevaks just halb pikkuse laiuse suhe, mis oli 1/1. Suuna muutmine toimus liiga äkiliselt ja oli halvasti kontrollitav.
Jõudu sulle.
1. Külgsidurid ja -pidurid, on juhitav nagu vene lint
2. Plantaarülekanded - kaks kiirust ja vabakäik, lisaks külgpidurid - tankid peale teist maailmasõda
3. Kummalgi roomikul eraldi käigukast (ilmselt sobivad jällegi ainult planetaarkastid) - tankid alates 70 -datest.
Hüdrauliline ülekanne on ka ahvatlev variant, annab võimaluse sujuvaks suuna muutmiseks.
Muidugi võib uurida Tiger tanki süsteemi, mida juhiti rooliga ja mis oli diferentsiaalne, see tähandab, et ühe roomiku aeglustamisel teine kiirendus ja säilis masina kiirus. Süsteem ise on suhteliselt keeruline ja sellest aru saamiseks läheb vaja üpris palju aega ning mõistust.
Ühe väikese roomikmasina ehitust olen kõrvalt näinud, katsetusi ka, aga edasisest saatusest ei tea midagi.
Jõuallikaks 150cm3 rolleri mootor, edasi kettülekanne (peaülekanne), siis kaks mosse sidurit (oli vist 408), kinnises karbis kettülekanded (külgülekanne), pidurid rollerilt, rattad samuti rollerilt (10 tolli).
Roomikud olid valmistatud kiilrihmadest: kaks rihma vahega umbes 15 cm, mis olid ühendatud lattmetallist (võis olla 4x40mm) juppidega poltide abil läbi rihma.
Sain ka ühe proovi sõidu, suht äkkiline masin oli. Muide minu meelest tegi selle masina tõmblevaks just halb pikkuse laiuse suhe, mis oli 1/1. Suuna muutmine toimus liiga äkiliselt ja oli halvasti kontrollitav.
Jõudu sulle.
Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!