14-03-2010, 21:43 PM
Et diferentsiaaliga lahendus pole suurele ja raskele masinale sobiv on täiesti tõsi.Samas on see lihtsaim ja odavaim lahendus väiksemale sõidukile.
Selline asi nagu Argo kasutab näiteks jõuülekandes variaatorit sidurina ja kiiruse muutmiseks.Edasi tuleb diferentsiaal ja sealt väljuvate võllide otsas on
ketaspidur kummagi poole jaoks.Edasi on hammasratas ja sealt läheb ketiga jõud edasi ratastele ja rattad on omavahel ketiga ühendatud.Pööramine käib juhtrauaga ja see litsub vastavalt kas parema või vasaku poole piduri peasilindrit.Terve sõiduki peatamiseks saab jalgpiduriga suruda mõlemat silindrit
ja ongi kõik.Eks ta millestki ülesõitmisel muudab ikka suunda kuid kui sa näiteks autoga takistusest üle sõidad ja rooli ei hoia, siis läheb ju samuti käest.Peale paaritunnist sõitu oskad juba silmaga hinnata millest üle sõites võib risti keerata ja korrigeerid automaatselt suunda.Üle 60 ei tahaks siiski sellega sõita.
Roomikuid saab valmistada väikese metsaveotraktori Terri eeskujul.
Seal on keeratud 4mm materjalist u-kujulised karbid ja karpide otstesse läheb 2 poldiga lamerihma riba 100mm lai ja 16mm paks.Et roomik maha ei jookseks käivad sissepoole veel samade poltide alla 65mm kõrgused nurkraua jupid, mis toetuvad rehvi siseküljele ja on rehvist pisut kitsamad ja rehv veab ka küljega.Selleks on nagu loodud Zaz tüüpi auto rehvid.
Neid roomikuid sai kunagi ehitatud ja keerulist pole midagi.
Ehitus pole ka eriti keeruline.
http://www.argoatv.com/_uploads/utility/....pdfv1.pdf
Selline asi nagu Argo kasutab näiteks jõuülekandes variaatorit sidurina ja kiiruse muutmiseks.Edasi tuleb diferentsiaal ja sealt väljuvate võllide otsas on
ketaspidur kummagi poole jaoks.Edasi on hammasratas ja sealt läheb ketiga jõud edasi ratastele ja rattad on omavahel ketiga ühendatud.Pööramine käib juhtrauaga ja see litsub vastavalt kas parema või vasaku poole piduri peasilindrit.Terve sõiduki peatamiseks saab jalgpiduriga suruda mõlemat silindrit
ja ongi kõik.Eks ta millestki ülesõitmisel muudab ikka suunda kuid kui sa näiteks autoga takistusest üle sõidad ja rooli ei hoia, siis läheb ju samuti käest.Peale paaritunnist sõitu oskad juba silmaga hinnata millest üle sõites võib risti keerata ja korrigeerid automaatselt suunda.Üle 60 ei tahaks siiski sellega sõita.
Roomikuid saab valmistada väikese metsaveotraktori Terri eeskujul.
Seal on keeratud 4mm materjalist u-kujulised karbid ja karpide otstesse läheb 2 poldiga lamerihma riba 100mm lai ja 16mm paks.Et roomik maha ei jookseks käivad sissepoole veel samade poltide alla 65mm kõrgused nurkraua jupid, mis toetuvad rehvi siseküljele ja on rehvist pisut kitsamad ja rehv veab ka küljega.Selleks on nagu loodud Zaz tüüpi auto rehvid.
Neid roomikuid sai kunagi ehitatud ja keerulist pole midagi.
Ehitus pole ka eriti keeruline.
http://www.argoatv.com/_uploads/utility/....pdfv1.pdf