vanatehnika värv
#3

(19-03-2010, 19:02 PM)diesel Kirjutas:  vanasti värviti masinaid palju plassimate värvidega kui tänapäe kombeks on. muist paremad olivad ka heal juhul pool-läikivad ja muist suisa matid. kuda tänapäe peaks toimima, kust kohast peaks otsima ja mäherdust värvi eelistama? mul tundub, et palju räägitud veoautode värvid on ka liiga uhked. paluks teadjamate kodanike kommentaare.

Missuguse ajastu sõidukit silmas pead?
Nõukogude tehnika väljus siiski tehasest läikivana. Ka 50-ndatel. Lihtsalt värvid olid ilmastikutingimustele vähem vastupidavad ehk vee ja päikese mõjul värvi pind oksüdeerus võrdlemisi kiiresti ja muutus tuhmiks ja matiks. Juba tolleaegsetes autoga kaasa antavates käsiraamatutes on eraldi peatükk kere ja värvkatte hooldusest, kuidas pesta ja poleervedelikke peale kanda.
Ei tea täpselt, millal hakati kuumaga kuivatatavaid ML (melamiin
emailvärvid) tüüpi värve tootma, kuid Moskvits 402 oli värvitud juba ML- iga, mis on ikka väga läikiv värv, kõrgläikevärv. See jutt siis sõiduautode kohta.
Veokitel, just militaarrohelistel kasutati ka matti ja samuti poolmatti värvi.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
vanatehnika värv - Autor: diesel - 19-03-2010, 19:02 PM
RE: vanatehnika värv - Autor: Sm. Volgahuviline - 19-03-2010, 20:23 PM
RE: vanatehnika värv - Autor: taruvaras - 21-03-2010, 01:34 AM
RE: vanatehnika värv - Autor: denis23 - 21-03-2010, 01:54 AM
RE: vanatehnika värv - Autor: Sm. Volgahuviline - 21-03-2010, 15:41 PM
RE: vanatehnika värv - Autor: Veteran - 21-03-2010, 10:04 AM
RE: vanatehnika värv - Autor: rollfix - 21-03-2010, 17:12 PM
RE: vanatehnika värv - Autor: aavu - 22-03-2010, 13:25 PM
RE: vanatehnika värv - Autor: siimik - 22-03-2010, 20:33 PM
RE: vanatehnika värv - Autor: IIIFFFAR - 22-03-2010, 21:52 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne