K; gaz 21 käigukast
#7

(24-03-2010, 14:10 PM)zazik Kirjutas:  Minu tagasihoidluku arvamuse kohaselt tuleks GAZ-24 käigukasti paigaldamine GAZ-21le kuulutada kuriteoks. See üks lisakäik ei korva veeranditki sellest stiilihävingust, mida see vahetus kaasa toob.
GAZ-21 käigud peavad ikka roolisambalt lülitatavad olema.

Teoorias... noh... jah... ehk...

Praktika on selline, et 21 roolikäiguvahetuse liigendid kulusid liigagi tihti ära ning enam ei toiminud. Nõukaaajal, nagu teada, olid paljud asjad defitsiidid, nii ka need liigendid. Ning siis mingi üle põrandakangile, seda ka sellesama 21 kasti korral. Lihtsalt 69 jaoks toodetud põrandakangiga külgkaasi oli rooliliigenditest palju sagedamini liikvel (meeldetuletuseks, et 21, ZIM, 69 ja alates 1950. aastast ka Pobi evisid sisu osas üht ja sama käigukasti).

Väga paljud 21-d on niiviisi 1970-80ndatel aastatel olude sunnil ümber ehitatud. Sellisest olekust 24 kastile üleminekut ei pea ma suureks patuks.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9,  oleme avatud K,N,R,L,P 11-18
Vasta


Sõnumeid selles teemas
K; gaz 21 käigukast - Autor: joest - 24-03-2010, 12:39 PM
RE: K; gaz 21 käigukast - Autor: sm.Poljakov - 24-03-2010, 12:53 PM
RE: K; gaz 21 käigukast - Autor: Varblane - 24-03-2010, 12:58 PM
RE: K; gaz 21 käigukast - Autor: joest - 24-03-2010, 12:58 PM
RE: K; gaz 21 käigukast - Autor: Varblane - 24-03-2010, 13:01 PM
RE: K; gaz 21 käigukast - Autor: zazik - 24-03-2010, 14:10 PM
RE: K; gaz 21 käigukast - Autor: valdo - 24-03-2010, 14:30 PM
RE: K; gaz 21 käigukast - Autor: Varblane - 24-03-2010, 14:38 PM
RE: K; gaz 21 käigukast - Autor: valdo - 24-03-2010, 15:01 PM
RE: K; gaz 21 käigukast - Autor: zazik - 24-03-2010, 15:27 PM
RE: K; gaz 21 käigukast - Autor: joest - 24-03-2010, 18:02 PM
RE: K; gaz 21 käigukast - Autor: Aare - 30-03-2010, 07:09 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne