09-04-2010, 18:16 PM
Kui õndsal nõuka ajal tehaseraamatud välja anti, polnud normaalseid käigukastiõlisid olemaski (nagu ei olnud olemas ka 2-taktiõlisid, aga tänapäeval vaevalt keegi tehaseraamatu soovituse alusel automootori õli bensiiniga segama hakkaks). Lääne tsiklimanuaalides on üleminek kuskil 70-ndate alguses, enne nt soovitus 10W-40 mootoriõli, paar aastakest hiljem SAE 80 käigukastiõli. Ka nt JAWAde ingliskeelsetest manuaalidest leiab hilisemal ajal juba SAE 80.
- tänapäeva automootoriõlid sisaldavad lisandeid, mis võivad märgisiduri libisema panna, hammasülekandeid määrivad halvasti (neis puuduvad vastavad lisandid)
- 4T tsiklimootoriõlides on nende lisandite asemel teised lisandid, et märgisiduriga probleeme ei tekiks, hammasülekandeid määrivad keskmiselt
- üldlevinud käigukastiõlid, mis vastavad normile GL 4, 4/5 või 5, peavad juba standardi järgi sobima igasugu õlis töötavatele siduritele, hammasülekandeid määrivad hästi, Vjatkale passiks GL4 või GL 4/5
- tänapäeva automootoriõlid sisaldavad lisandeid, mis võivad märgisiduri libisema panna, hammasülekandeid määrivad halvasti (neis puuduvad vastavad lisandid)
- 4T tsiklimootoriõlides on nende lisandite asemel teised lisandid, et märgisiduriga probleeme ei tekiks, hammasülekandeid määrivad keskmiselt
- üldlevinud käigukastiõlid, mis vastavad normile GL 4, 4/5 või 5, peavad juba standardi järgi sobima igasugu õlis töötavatele siduritele, hammasülekandeid määrivad hästi, Vjatkale passiks GL4 või GL 4/5