Liimitud esiklaasi eemaldamine
#1

Ma jagaks oma kogemusi, kui uskumatult lihtne on liimitud esiklaasi eemaldamine autolt, kasutades trossiga saagimist (5 minutit tsingitud trossiga saagimist ja ongi liimitud esiklaas tervena käes).

Probleem: mingi romu küljes on terve esiklaas, kuid klaasifirmad tahavad ligi tuhat eek saada liimitud esiklaasi maha võtmise eest - sonitakse mingitest spets klaasinugadest ja erilistest trossidest, ehk jäetakse sihilikult mulje, justkui oleks liimitud esiklaasi eemaldamine midagi väga keerulist.

Vaja läheb vaid 1mm läbimõõduga tsingitud trossi 2 meetrit (ehituspoes alla 5 eek meeter, ehk kokku alla 10 eek) ja tavalist kipsinuga, mida müüakse igas ehituspoes mõnekümne eek eest.

Kõigepealt tuleks eemaldada välised iluliistud esiklaasi ümbert (kui nad on) ja kojamehe ümbruse plastosa - seejärel salongis olevad plastosad ja polstrid, mis puutuvad vastu esiklaasi (muidu ei pääse esiklaasile seestpoolt ligi ja tross närib plastile-polstrile sisse).

Esmalt tuleb tross vanast liimist läbi saada - foorumites on soovitatud kruvikeerajaga tross vanast liimist läbi suruda, kuid see teeb klaasile mõra (katsetage oma oskusi esmalt vana katkise esiklaasi peal, mis niikunii läheb vahetusse).

Kui aga kipsinoaga lõigata 30cm pikkuselt (või pikemalt) vana liim läbi (nii paindub esiklaas piisavalt, et tross läbi mahuks ilma mõra tekitamata), siis läheb tross ilusti august läbi (tross U-kujuliselt kööginoa otsaga august läbi lükata) ja edasi saab juba trossiga lõigata.
Kipsinoaga võiks augu lõigata kaassõitja poolsel küljel oleva vana liimi sisse (ülal jääb lae polster ette, all jääb armatuurlaud ette, juhi poolne külg pole hea, kuna üliharva tuleva mõra tõttu ei saa ülevaatuselt läbi - seega on kaassõitja poolne külg kõige sobilikum).

Kui 1mm läbimõõduga tross on vana liimi vahelt läbi saadud, siis tuleb "saagima" hakata: üks saagija on salongis (tõmbab vaid trossi tagasi, kuid ei suru eriti), teine saagija on väljas (välja tõmmates hoiab trossi pinges ja surub) - tross on V kujuliselt lahtilõikamata liimiosa poole (nii lõikab uskumatult hästi) - kui tross läheb kuumaks ja hakkab kärssama, siis kerida trossi veidi edasi - igatahes on nii 5 minutiga liimitud esiklaas trossiga "lahti saetud" ja esiklaas käes.

Ma lõikasin esmalt kaassõitja poolse külje peal liimi sisse kipsinoaga 30cm pikkuse augu - seejärel lükkasin augu keskelt kööginoa otsaga trossi U-kujliselt läbi - seejärel saagisin trossiga kaassõitja poolt ülesse välja ja 20 cm kaassõitja poolset ülemist osa (nii jääb viimane lõikekoht üles, mis hoiab ära klaasi murdumise viimasel hetkel) - seejärel hakkasin kaassõitja poolsest küljest alla saagima, saagisn alumise osa, tulin juhi poolset külge pidi üles, ning saagisin ülemise osa läbi - oligi esiklaas 5 minutiga käes.

Nüüd, kus esiklaas on käes, võiks kipsinoaga lõigata esiklaasi küljes oleva musta värvi kummi meenutava vana klaasiliimi kihi ühtlase paksuse peale (1-2 mm paksuseks) - samuti lõigata kipsinoaga auto kere küljes olev vana klaasiliimi kihti ühtlaseks (1-2 mm paksuseks) - klaasiliimi kihi paksus on ligi 6 mm, nii (2-4 mm liimi vanast ajast olemas) kulub kokku liimimiseks vähem klaasiliimi või silikoni.

Aga sellest pole ma aru saanud, miks kasutatakse üle 100 eek tuub maksvat kallist klaasiliimi, mitte aga ehituspoes müüdavat mõnikümmend eek tuub maksvat musta silikoni - näiteks WC-pott kinnitatakse tänapäeval vannitoa põranda külge ainult silikoni abil (kuivamisaeg 24 tundi) ilma kruvide-poltideta - esiklaas, mis toetub palju suurema pindalaga kui WC-pott peaks silikoniga piisavalt tugevalt kinni jääma.


Kokkuvõtteks: igaüks peaks saama hakkama esiklaasi ära võtmisega (kasutades vaid ehituspoes müüdavat tsingitud trossi ja kipsinuga), ning tagasi liimimisega (kasutades ehituspoes müüdavat silikoni) - nii oleks matrjalide kulu esiklaasi mahavõtmisel ja tagasi panemisel alla 100 eek.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Liimitud esiklaasi eemaldamine - Autor: xyzwt - 20-04-2010, 01:17 AM
RE: Liimitud esiklaasi eemaldamine - Autor: hulgus - 20-04-2010, 08:50 AM
RE: Liimitud esiklaasi eemaldamine - Autor: Veteran - 20-04-2010, 09:34 AM
RE: Liimitud esiklaasi eemaldamine - Autor: karlarnold - 20-04-2010, 09:44 AM
RE: Liimitud esiklaasi eemaldamine - Autor: urmet48 - 20-04-2010, 13:37 PM
RE: Liimitud esiklaasi eemaldamine - Autor: xyzwt - 20-04-2010, 16:03 PM
RE: Liimitud esiklaasi eemaldamine - Autor: v6sa - 20-04-2010, 18:02 PM
RE: Liimitud esiklaasi eemaldamine - Autor: Kadari - 20-04-2010, 21:03 PM
RE: Liimitud esiklaasi eemaldamine - Autor: sepik - 20-04-2010, 21:33 PM
RE: Liimitud esiklaasi eemaldamine - Autor: nymmik - 20-04-2010, 22:36 PM
RE: Liimitud esiklaasi eemaldamine - Autor: xyzwt - 20-04-2010, 22:47 PM
RE: Liimitud esiklaasi eemaldamine - Autor: sugraM - 21-04-2010, 08:42 AM
RE: Liimitud esiklaasi eemaldamine - Autor: Timm - 20-04-2010, 23:16 PM
RE: Liimitud esiklaasi eemaldamine - Autor: aavu - 21-04-2010, 07:48 AM
RE: Liimitud esiklaasi eemaldamine - Autor: Kadari - 21-04-2010, 11:23 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne