17-09-2010, 12:51 PM
Paljaste poltidega ei kannata - murrab alt.
Ei peagi olema täistoru, piisab ka kuuest-kaheksast sobivalt paigutatud latitükist. Tõsi, need peavad olema tummised ja eelkõige TÄPSELT kandvale sõrestikule keevitet.
Kõige õigem on panna võruga. Materjale ei pea olema väga paks, kuid ikak vähemalt 3 mm. Olen näinud vaherõngana mingi auto velge, millest olid läbi pistetud välimsit ratast hoidvad poldid.
Tasub siis meeles pidada, et välimist laagrit hakkab selline asi koormama. 2-PTS4 on arvestatud 4 tonni veoks neljal rattal ehk ühe laagri staatiline koormus on ca 500 kg. Kui nüüd panna sama raskus kahele rattale ning lisaks viia topeltrattaga mõjumispunkt laagrist kaugemale, siis on oodata laagri koolemist varem, kui tehaseseades.
Samas mõistusega asja võttes peaks vene asja tugevusvaru olema piisav
Väike mõttetera - kui kärult on eemaldet ka vedrustus (üsna tihti see nii on), siis palju rohkem annab efekti ratta läbimõõdu suurendamine. Vedrudega ei kannata suurendada - koormuse all võib rehvi raami kinni lüüa ja siis on pilpad...
Ei peagi olema täistoru, piisab ka kuuest-kaheksast sobivalt paigutatud latitükist. Tõsi, need peavad olema tummised ja eelkõige TÄPSELT kandvale sõrestikule keevitet.
Kõige õigem on panna võruga. Materjale ei pea olema väga paks, kuid ikak vähemalt 3 mm. Olen näinud vaherõngana mingi auto velge, millest olid läbi pistetud välimsit ratast hoidvad poldid.
Tasub siis meeles pidada, et välimist laagrit hakkab selline asi koormama. 2-PTS4 on arvestatud 4 tonni veoks neljal rattal ehk ühe laagri staatiline koormus on ca 500 kg. Kui nüüd panna sama raskus kahele rattale ning lisaks viia topeltrattaga mõjumispunkt laagrist kaugemale, siis on oodata laagri koolemist varem, kui tehaseseades.
Samas mõistusega asja võttes peaks vene asja tugevusvaru olema piisav

Väike mõttetera - kui kärult on eemaldet ka vedrustus (üsna tihti see nii on), siis palju rohkem annab efekti ratta läbimõõdu suurendamine. Vedrudega ei kannata suurendada - koormuse all võib rehvi raami kinni lüüa ja siis on pilpad...