04-10-2010, 22:25 PM
(04-10-2010, 20:56 PM)illi123 Kirjutas: Kettiratas kangesti Riga´ moodi.
Eelmisel talvel sai detailideni restaureeritud kaks ETK naisterahvaratast -
- 1939.a. ETK Original
- 1940.a. ETEKA
Eeltoodud read oimivad linkidena, kus on mh ka hulga pilte. Kuna meesteratas oli kujunduses ja enamikes detailides naisteratta sarnane, siis saab sealt ka aimu, milline ETEKA algselt, tehasest tulles välja nägi.
Kuna restaureerimismuljed on üsna värsked, siis tean veidi nende kahe isendi konstruktiivsest iseärasusest veidi. Originalil on koost vänt-ketiratas lahtivõetav. Seevastu ETEKAl on need valmistatud needituna ühes tükis, nagu sellelgi jäänusel. Riga-10/20 vanematel mudelitel on see suhteliselt sarnane. Seetõttu ei anna ma (hetkel) pead, kas sel jäänusel on küljes Riga ketiratas või on algne, ETK oma.
Mul on tunne, et Riga vänt on ETEKA omast veidi jämedama profiiliga, aga selleks peab mitu vänta olema kõrvuti ja nägema peab seda otse, mitte foto vahendusel.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, alates 18. maist oleme avatud L,P 11-18