23-11-2010, 13:22 PM
Väga huvitav väide. Miks Sa arvad, et elastne kummi ei anna järele kui kolb liigub?
Tihendirõnga järeleandmist (läbipaindumist, kui soovite)väidavad ka õpikud. Ei tasu unustada, et me räägime mõne kümnendiku suurusest liikumisest, mitte millimeetritest. Ka lõtk ketta ja klotsi vahel on samas suurusjärgus.
Kui nüüd norida, siis mina ei tea ühtegi kolvirõngast, mida paigaldatakse venitades. Ikka on sees lõhis diameetri suurenemiseks. Kummist ja plastist tihendrõngaid paigaldatakse venitades küll, nende elastsus on selleks piisav.
Aga teema alguse juurde tagasi tulles on rumal väita, et treida ei saa. Iseasi, aks tasub - üsna tihti kõverdub saastmaterjalist (või pragunenud jahutusribidega) ketas uuesti ja efekt on lühiajaline. siledakstreimisel peale klotsi metallini sõitmist näen mõtet, kuid mitte rahalist. Pigem soovist saada võrdne pidurdusjõud - krobeline ketas pidurdab paremini (ja kulutab klotsi hoopis tõhusamalt).
Tihendirõnga järeleandmist (läbipaindumist, kui soovite)väidavad ka õpikud. Ei tasu unustada, et me räägime mõne kümnendiku suurusest liikumisest, mitte millimeetritest. Ka lõtk ketta ja klotsi vahel on samas suurusjärgus.
Kui nüüd norida, siis mina ei tea ühtegi kolvirõngast, mida paigaldatakse venitades. Ikka on sees lõhis diameetri suurenemiseks. Kummist ja plastist tihendrõngaid paigaldatakse venitades küll, nende elastsus on selleks piisav.
Aga teema alguse juurde tagasi tulles on rumal väita, et treida ei saa. Iseasi, aks tasub - üsna tihti kõverdub saastmaterjalist (või pragunenud jahutusribidega) ketas uuesti ja efekt on lühiajaline. siledakstreimisel peale klotsi metallini sõitmist näen mõtet, kuid mitte rahalist. Pigem soovist saada võrdne pidurdusjõud - krobeline ketas pidurdab paremini (ja kulutab klotsi hoopis tõhusamalt).