31-12-2010, 12:07 PM
Ärge ajage siin pada - mineraalsel lääne õlil pole mingeid erilisi pesemisomadusi. Sünteetilistel aga küll.
Kui keegi loodab, et vene õli kasutades võib oma õlivahetusvälpasid mitu korda üle lasta, siis ta küll eksib. Õlivahetusvälp on küll määratud teatud varuga, kuid mitte iga mootor ei oma piisavat varu, seda enam vene isendid, mille koostekvaliteet on ikka väga kõikuv. Teisest küljest on tänaseks allesjäänud mootorid ilmselt need paremad...
Mul on 8xxx mototundi töötanud D21s sees Comma Eurodiesel 15W40. Sama õli on ka minu pereuniversaali mootoris, sestap ka valik. Igatahes viimase 3 aasta ja umbes 400 mototunni peale ei ole mingeid märkusi ei õlikulu, õlirõhu ega käivitumise kohta.
Talvise käivitumise märksõnadeks on korralikud voolujuhtmed ja -kingad, puhas massilüliti, töötav hõõgküünal, reduktorstarter ja karteri soojendamine temperatuuridel alla -20. Selliste eelduste korral pole selle motoori käimasaamiseks vaja üle tavalise sõiduautoaku. Suuremate akudega võib starterile haiget teha - sel pole kuigi suurt tugevusvaru.
Kui keegi loodab, et vene õli kasutades võib oma õlivahetusvälpasid mitu korda üle lasta, siis ta küll eksib. Õlivahetusvälp on küll määratud teatud varuga, kuid mitte iga mootor ei oma piisavat varu, seda enam vene isendid, mille koostekvaliteet on ikka väga kõikuv. Teisest küljest on tänaseks allesjäänud mootorid ilmselt need paremad...
Mul on 8xxx mototundi töötanud D21s sees Comma Eurodiesel 15W40. Sama õli on ka minu pereuniversaali mootoris, sestap ka valik. Igatahes viimase 3 aasta ja umbes 400 mototunni peale ei ole mingeid märkusi ei õlikulu, õlirõhu ega käivitumise kohta.
Talvise käivitumise märksõnadeks on korralikud voolujuhtmed ja -kingad, puhas massilüliti, töötav hõõgküünal, reduktorstarter ja karteri soojendamine temperatuuridel alla -20. Selliste eelduste korral pole selle motoori käimasaamiseks vaja üle tavalise sõiduautoaku. Suuremate akudega võib starterile haiget teha - sel pole kuigi suurt tugevusvaru.