24-01-2011, 11:54 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 24-01-2011, 11:55 AM ja muutjaks oli PlyVal64.)
Jossu, ma siiski ei taipa, miks Sa vägisi tahad mootorit räigelt maha jahutada? Sapparil on ju taga ruumi laialt käes, lisaks ju mõlemal poolel õhuvõtt radikale olemas. Nii pika trassi sees piisava voolavuse tagamine nõuab päris kabedat veepumpa aga tavalisel pajal, kus veesärk pikkusega ei hiilga, ei pruugi pumbal jõudlust jagudagi. Muuseas, IGA põlv ja pööre võtab seda veel maha ka.
VW bokser-vesijahutused ja ka Škoda on projekteeritud pikkadele veetrassidele, tavaline mootor mitte. Või krossi-romuralli masinad, kus ongi eesmärk maksimaalne jahedus ning kütusekulu ei ole obligatoorne. Teine variant on siis leida mõni vana suure radikaga küttesüsteem mis suunab sooja kas tuppa või õue ja sellest teha tuleseina taha salongiküte. Tagasivool pika serpentiin-vasktoruga või jagatud mitme toruga (Y-liitmikega lahku-kokku) põhja all, mis siis veel jääksoojust ära annab. Võimalikult lühike kuum sisse ja pikk jahutav toru tagasi. Suvel lükkad klapi õhku toa asemel näiteks põhja alla puhuma.
VW bokser-vesijahutused ja ka Škoda on projekteeritud pikkadele veetrassidele, tavaline mootor mitte. Või krossi-romuralli masinad, kus ongi eesmärk maksimaalne jahedus ning kütusekulu ei ole obligatoorne. Teine variant on siis leida mõni vana suure radikaga küttesüsteem mis suunab sooja kas tuppa või õue ja sellest teha tuleseina taha salongiküte. Tagasivool pika serpentiin-vasktoruga või jagatud mitme toruga (Y-liitmikega lahku-kokku) põhja all, mis siis veel jääksoojust ära annab. Võimalikult lühike kuum sisse ja pikk jahutav toru tagasi. Suvel lükkad klapi õhku toa asemel näiteks põhja alla puhuma.