31-05-2011, 22:49 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 31-05-2011, 23:02 PM ja muutjaks oli nunu.)
(31-05-2011, 18:25 PM)meli666 Kirjutas: Kas tal on diferentsiaal ka siis olemas või toimub lihtsalt ratta lahutamine mingi nuudi kaudu?Ikka sõna sõnalt - lahutab.
Tsitaat:Sain ka oma järelhaagise MB1 taha valmis, kus siis saab niites peal istuda. Tegin täpselt samamoodi, nagu ksf "nunu" piltidel eespool. Suuri platse on tõesti mugavam lasta, kui taga kõndida. Aga väheke järsemaid pöördeid saab teha ainult ühele poole, kus juba hein niidetud. Nimelt sellise haagis tüüpi asjaga see asi, et pöörates tagarattad lõikavad nurka ja sõkuvad heina maha. Kuna rootorniiduk ise enam seda heina üles ei tõsta tuulega, siis jäävad sellised koledad niitmata ribad järgi.Lihtsaim lahendus oleks alustada niitmist platsi keskelt. Lasta jalgsi kaks esimest käiku edasi tagasi ära, siis käru taha ja tuld. Positiivne lisa on, et ehk jäävad konnad kah ellu
Tsitaat:Vaja oleks ikka sellist asja, kus pööramisel taguots käiks esirataste kohapeal.Minu tagasihoidliku arvamuse järgi oleks parim variant ikka pööravad tagarattad ja kindlasti käändtelgedega, vankri moodi pööramine ajab niigi kipaka masina lihtsalt külili. Rooli hoovastikku kah kergem ehitada. Istme võiks vist isegi natuke tagateljest tahapoole nihutada. Keskelt peab masin vertikaalsuunas "painduma", et niiduki rootor saaks vastu maapinda püsida. Seda survet rootorile saakski siis kas istme asendi või siis mingi lisavedruga reguleerida - maitse asi. Võimalik, et võtan asja sügisel ise ette, varem pole kahjuks aega.
Saaks seda kahte moodi lahendada. Kas siis teha keskelt keeravaks, nagu näiteks T150K või siis teha raam jäik keskelt ja panna tagumised rattad pöörama nagu kombainidel või E-del.
Kes selliste masinatega kokku puutunud, võiks nõu anda, kumb lahendus parema pöörderaadiusega.
Veel omakorda saaks seda ainult tagarataste pööramist teha veel kahte moodi. Kas siis käändtelgedega või siis panna pöörama kogu sild koos teljega, nagu näiteks hobuvankril. Kumb lahendus siin parem?