huvitavaid tähelepanekuid mehaanika-valdkonnast
#2

1) kiirendus:

põhiline osa energiast läheb siis masinale kineetilise energia andmiseks. Lihtsustatud valem: E=(m*v^2)/2, kus
-E - masina kineetiline energia
-m - masina mass
-v - masina kiirus

ehk siis suurematel kiirustel on kiiruse suurendamiseks vaja tunduvalt suuremat energiat (ruutsõltuvus kiirusest).
NÄITEKS kiirendamisel 0-100km/h kulub kõigest veerand energiat, saavutamaks kiirus 50km/h, ülejäänud 3/4 kulub aga kiirendamiseks 50km/h --> 100km/h. Mida suuremaks lähevad kiirused, seda võimsamat mootorit on vaja normaalseks kiirendamiseks.
lisaks kulub energiat ka mittekonservatiivsete jõudude vastu töötamiseks (ka õhutakistus), pöördliikumises olevatele osadele kesktõmbekiirenduse (aka normaalkiirendus) andmiseks, kuid need on suhteliselt väikesed - samas kasvab ka nende summa kiiruse tõustes.

ka võib antud valemi põhjal ligikaudselt järeldada, et muude tingimuste samaksjäämisel paraneb auto kiirendusaeg näiteks massi vähendamisel 10% samuti peaaegu 10%! See on nüüd muidugi suht suur lihtsustamine...

seetõttu ei viitsigi mina linnavahel eriti gaasitada - seal on kõik enam-vähem võrdsed (taga/nelivedu ning laiem-parem rehv annab suuri eeliseid). Samas maanteel vajutan ikka mõnuga gaasiSmile
Vasta


Sõnumeid selles teemas
huvitavaid tähelepanekuid mehaanika-valdkonnast - Autor: 13piisab - 17-12-2003, 17:09 PM
[Sõnumit pole] - Autor: 13piisab - 17-12-2003, 17:10 PM
[Sõnumit pole] - Autor: 13piisab - 17-12-2003, 17:11 PM
[Sõnumit pole] - Autor: pppp - 17-12-2003, 18:01 PM
[Sõnumit pole] - Autor: motamees - 17-12-2003, 20:43 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne