17-12-2003, 17:11 PM
2) Nm-kW seos:
millegipärast joonistatakse mootorite düno-pingis käimisel üles nii Nm kui kW graafik, sõltuvana pööretest.
samas mõõdetakse otseselt jõumomenti (ühik 1Nm) ning võimsuse-graafi (ühik 1kW) saab selle põhjal kerge vaevaga skitseerida. Ei viitsi praegu täpsemalt kirja panna, aga kehtib seos: N=const*(w*M), kus:
- N - võimsus
- const - mingi konstantne suurus
- w - mootori pöörlemissagedus (pööret/ajaühikus)
- M - jõumoment
EDIT: meeldetuletuseks paar lihtsat linki (NB! juttude ühikud on ameeriklaste nõmedas ühikute-süsteemis!!!):
mis on jõumoment? (NB! 1Nm = 0.737lb-ft EHK 1lb-ft = 1.356Nm)
suht üldine jutt \"dyno-run\" tõlgendamiseks
millegipärast joonistatakse mootorite düno-pingis käimisel üles nii Nm kui kW graafik, sõltuvana pööretest.
samas mõõdetakse otseselt jõumomenti (ühik 1Nm) ning võimsuse-graafi (ühik 1kW) saab selle põhjal kerge vaevaga skitseerida. Ei viitsi praegu täpsemalt kirja panna, aga kehtib seos: N=const*(w*M), kus:
- N - võimsus
- const - mingi konstantne suurus
- w - mootori pöörlemissagedus (pööret/ajaühikus)
- M - jõumoment
EDIT: meeldetuletuseks paar lihtsat linki (NB! juttude ühikud on ameeriklaste nõmedas ühikute-süsteemis!!!):
mis on jõumoment? (NB! 1Nm = 0.737lb-ft EHK 1lb-ft = 1.356Nm)
suht üldine jutt \"dyno-run\" tõlgendamiseks