25-09-2011, 09:56 AM
Nii! Eilne hommik leidis meid oma vanarauanatukest haagise peale laadimas. Silma järgi hinnates sai peale pandud paras kogus. Sest vanarauaplatsil on kaup selline – meie viime hunniku metalli ja nemad siis lubavad selle koguse ulatuses mulle vajalikke vidinaid vastu võtta. Mu meelest väga mõistlik kaup. Suheldes iseehitajatega teiselt poolt “suurt lompi” sain teada, et neil pole asi nii, piisab paljast soovist midagi saada ja võid lahedalt selle ka osta. Muidugi raha eest. Ma ei tea teist moodust meil siin, kuidas iseehitajad saaks rahuldada oma hobi jaoks vajaliku kola leidmisrõõmujanu. Valik on suur ja kogus samuti piisav. Aga raha eest ei saa, ainult vahetuskaup.
Veeresin oma koormaga vanarauaplatsile, kaalule, siis kola maha, uuesti kaalule, siis maha ja selle ajaga oli platsil askeldav masin autokerede virnast välja nokkinud juba eelnevalt välja valitud Žiguli. Ega seal palju neid valida polnudki, kuid see lömmis isend asetati minu rõõmuks platsiserva ja lammutus võis alata. Tõmbasin pakiruumikaane lahti – plastvoodriprakku surusin sõrmed sisse ja eemaldades selle kerge plastiraginaga leidsin selle alt viisaka bensiinipaagi!
Kapoti avasin sama meetodiga – käed vahele ja järsu tõmbega üles avanes see salasõnata.
Mootoriruum oli täiskomplektne. Vähese vaevaga eemaldusid sealt karbuss koos voolikutega, jagaja koos juhtmetega, peotäis releesid, jahutusradikas koos ventilaatoriga, alles vahetatud veepump (vana vedeles pakiruumis), generaator, starter, bensiinipump, aktseleraatorihoovastik, tooreklapi tross, hunnik voolikuid, lõdvikuid, siksnaal kah ! Siksnaal oli mitte originaal, vaid see kahe pasunaga, loodan, et töötab !
![[Pilt: dsc02969.jpg?w=490&h=367]](http://repsud.files.wordpress.com/2010/02/dsc02969.jpg?w=490&h=367)
Veendunud, et kapoti alt pole mulle enam midagi vajalikku leida virutasin selle mõnuga kinni. Korjasin võtmed kokku ja asutasin eemalduma, kuid mõtlesin, et krt, vaataks veel seda summutit, seda viimast pütti… Ega erilist lootust muidugi polnud, sest tavaliselt vahetati neid alles siis, kui enam lappi kuskile peale panna polnud. Vaatasin kere alt paistvat toru – see tundus kuidagi puhas olevat… Lartsatasin pisut lögasele platsile kere taha põlvili ja kiikasin seda tagumist pütti – pagana pihta, see asi tundus olevat küll mitte vanem kui pool aastat! Minu soovi peale vuttas kohale haaratsiga kummiratastel imemasin ja keeras Vaz-i mängeldes külje peale, haarates kerge raginaga parempoolsest uksepostist… Tavaliselt on see summuti tagumine osa kinnitet kummitrippide ja klambriga toru jätkukohas, seepärast varustasin end juba nende riistadega, astusin kere juurde ja takseerisin pütti. Ma ei eksinud – see oli täiesti korralik asi. Kuus sekundit ja summuti kolksatas mu haagisesse.
Üle kaalu, kontoris paberid korda ja aidaa!
Ma olin täiesti rahul! Nagu seenepede pärast saagikat seenelkäimist!
Kodus selgus, et eelmisel päeval valmis tehtud radiaatoriraam ehk siis raam, kuhu kinnitada radikas, tuleb totaalselt ringi teha. Minul olemasolev radikas on pärit vanema 06-e pealt ja on täiesti metallist, nüüd see korralik juurdesaadud radikas on aga plastvannidega, kork asub täiesti ühes nurgas ja radika all on jalad, mis toetuvad kummipatjadele. Mis seal ikka! Sõber relakas kätte ja sädemed lendu!
Kahe tunni pärast kruvisin valmis raami koos radika ja ventilaatoriga masinaraamile.
![[Pilt: dsc02974.jpg?w=490&h=367]](http://repsud.files.wordpress.com/2010/02/dsc02974.jpg?w=490&h=367)
Vötsin kätte kütusepaagi. Mnjaa, sellega tuleb rohkem jamamist. Ta ei ole päris kandiline, nagu oligi aimata ja alla tuleb valmistada selline paagi kujule sobiv pesa või kandur. Õnneks võtsin ma lammutusest kaasa ka kinnitusvitsa. Paak jäi lauale homset ootama.
Veeresin oma koormaga vanarauaplatsile, kaalule, siis kola maha, uuesti kaalule, siis maha ja selle ajaga oli platsil askeldav masin autokerede virnast välja nokkinud juba eelnevalt välja valitud Žiguli. Ega seal palju neid valida polnudki, kuid see lömmis isend asetati minu rõõmuks platsiserva ja lammutus võis alata. Tõmbasin pakiruumikaane lahti – plastvoodriprakku surusin sõrmed sisse ja eemaldades selle kerge plastiraginaga leidsin selle alt viisaka bensiinipaagi!
Kapoti avasin sama meetodiga – käed vahele ja järsu tõmbega üles avanes see salasõnata.
Mootoriruum oli täiskomplektne. Vähese vaevaga eemaldusid sealt karbuss koos voolikutega, jagaja koos juhtmetega, peotäis releesid, jahutusradikas koos ventilaatoriga, alles vahetatud veepump (vana vedeles pakiruumis), generaator, starter, bensiinipump, aktseleraatorihoovastik, tooreklapi tross, hunnik voolikuid, lõdvikuid, siksnaal kah ! Siksnaal oli mitte originaal, vaid see kahe pasunaga, loodan, et töötab !
![[Pilt: dsc02969.jpg?w=490&h=367]](http://repsud.files.wordpress.com/2010/02/dsc02969.jpg?w=490&h=367)
Veendunud, et kapoti alt pole mulle enam midagi vajalikku leida virutasin selle mõnuga kinni. Korjasin võtmed kokku ja asutasin eemalduma, kuid mõtlesin, et krt, vaataks veel seda summutit, seda viimast pütti… Ega erilist lootust muidugi polnud, sest tavaliselt vahetati neid alles siis, kui enam lappi kuskile peale panna polnud. Vaatasin kere alt paistvat toru – see tundus kuidagi puhas olevat… Lartsatasin pisut lögasele platsile kere taha põlvili ja kiikasin seda tagumist pütti – pagana pihta, see asi tundus olevat küll mitte vanem kui pool aastat! Minu soovi peale vuttas kohale haaratsiga kummiratastel imemasin ja keeras Vaz-i mängeldes külje peale, haarates kerge raginaga parempoolsest uksepostist… Tavaliselt on see summuti tagumine osa kinnitet kummitrippide ja klambriga toru jätkukohas, seepärast varustasin end juba nende riistadega, astusin kere juurde ja takseerisin pütti. Ma ei eksinud – see oli täiesti korralik asi. Kuus sekundit ja summuti kolksatas mu haagisesse.
Üle kaalu, kontoris paberid korda ja aidaa!
Ma olin täiesti rahul! Nagu seenepede pärast saagikat seenelkäimist!
Kodus selgus, et eelmisel päeval valmis tehtud radiaatoriraam ehk siis raam, kuhu kinnitada radikas, tuleb totaalselt ringi teha. Minul olemasolev radikas on pärit vanema 06-e pealt ja on täiesti metallist, nüüd see korralik juurdesaadud radikas on aga plastvannidega, kork asub täiesti ühes nurgas ja radika all on jalad, mis toetuvad kummipatjadele. Mis seal ikka! Sõber relakas kätte ja sädemed lendu!
Kahe tunni pärast kruvisin valmis raami koos radika ja ventilaatoriga masinaraamile.
![[Pilt: dsc02974.jpg?w=490&h=367]](http://repsud.files.wordpress.com/2010/02/dsc02974.jpg?w=490&h=367)
Vötsin kätte kütusepaagi. Mnjaa, sellega tuleb rohkem jamamist. Ta ei ole päris kandiline, nagu oligi aimata ja alla tuleb valmistada selline paagi kujule sobiv pesa või kandur. Õnneks võtsin ma lammutusest kaasa ka kinnitusvitsa. Paak jäi lauale homset ootama.