26-09-2011, 14:46 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 26-09-2011, 17:21 PM ja muutjaks oli Tift.)
Bessiinipaagiga oli tükk peavalu - sellise umbmäärase kujuga anumat pole lihtne stabiilselt masinale paigaldada. Oli mõõtmist, lõikamist ja keevitamist, kuid lõpuks sain paagi ka masinale. Töö käis hooga ja vahepeal polnud aega piltigi teha, kuid tulemus on selline:
![[Pilt: paak2.jpg]](http://repsud.files.wordpress.com/2010/02/paak2.jpg)
Tagantpoolt kah:
Summuti. Oli tükk tegemist, et Lada püksid ümber teha nii, et need oleks piisavalt väikesed ja samas oma ülesande täidaksid. Pükste ja summuti vahele läheb veel üks elastne sukajupp..
Samuti tuli ümber teha summuti sisseminev ja väljatulev ots. Kui need valmis, siis riputusklamber, mille külge see ilu riputada, tuli nagu iseenesest … Tripid sain Ülo Ärist Tartust, kolm eurot komplekt. Esimesed eurod, mis sai kulutatud Vurri peale:
![[Pilt: summuti1.jpg?w=490&h=367]](http://repsud.files.wordpress.com/2010/02/summuti1.jpg?w=490&h=367)
Sai teine paigutatud risti kõhu alla esisilla ette. Alguses mõtlesin, et see asukoht on summutile hukatuslik, et vahest sõidan mõne kännu otsa või kivisse… Samas – alati võib mõne kaitse ju ette teha . Sest alternatiivi asukoha suhtes mul eriti ei olnud.
Ühendasin ajaviiteks toitevedeliku ahelat. Kui voolikud kinni said, selgus, et pump ei ole nõus töötama. Siin tuli abiks lammutusest hangitud pump – see oli rõõmuga abiks!
Siis hakkasin peale sobitama jahutusvedeliku ahelat. Kuna radikas sai mootori suhtes horisontaalselt pisut nihkesse, umbes 5 cm, siis lõdvikud täpselt ei sobinud ja jälle tulid appi jupid, mis lammutusest toodud – kahe masina lõdvikutest sai komplekt kokku lõigatud:
![[Pilt: lc3b5dvikud.jpg?w=450&h=600]](http://repsud.files.wordpress.com/2010/02/lc3b5dvikud.jpg?w=450&h=600)
Iga masina, vahest ka muude tegemiste juures tuleb ette, et tehtu ei sobi. Samat teed tuleb vist ka minul käia..
.Näiteks ehitasin jahutusradiaatori raami veelkord ümber. Põhjuseks asjaolu, et oli soov hüdropump otse väntvõlli otsast võetava pöördemomendiga käivitada . Et pump ära mahuks, tuli radikas siiski 06-e originaali vastu tagasi vahetada – see on kitsam, sest vannid on üleval ja all. Ühtlasi nihutasin radika ka nii paremale poole, kui vähegi võimalik oli. Vabanes place pumba jaoks ja tundub, et ses suhtes saab asi korda. Tuleb veel meisterdada pumbale kinnitus ja ka ühendus mootoriga. Selleks keerasin “käbi” maha, et hiljem ringi teha.
Vahepeal “viilisin” 120 -sest karbist välja paar detaili istmealuse koha jaoks. Sinna tahaks paigaldada akumulaatori ja selle peale hiljem juhiistme. Asi liigub sinnapoole, et tuleb hakata ringi vaatama pedaalisüsteemide järele...
Siis juhtus see, mis juhtuma pidi – umbes seitse aastat seisnud mootorile sai elu sisse puhutud!! Ei valanud sisse jahutusvedelikku, ainult õli ja üritasin käivitada… Algus oli päris nutune, abiks üks peaaegu surnud aku ja “START”… Pärast mitmeid katsetusi sain mootorist kätte paar köhatust!! See andis hoogu ja lippasin teise, erksama aku järele.
Pärast paari katsetust vedas mootor end ikka käima! Kuna väljalaskekollektori otsas pole momendil midagi, siis väljus sealt ca 10 cm pikkune tulelont, nagu gaasikeevitusel! Hääled kostsid muidugi üle küla!! Jätsin mootori seisma ja üritasin igaks juhuks korra veel mõne minuti pärast. Seekord lartsas käima nagu naksti! Korraks avasin seguklappi ja möla oli nagu vormeliraja ääres … Ega vedelikuta mootorit kaua saa käiata, seepärast piirdusin mõne sekundiga, kuid sellest piisas teadmiseks, et süda on tuksuja ! Jess!
Natuke hilisemast käivitusest ka klipike:
Käivitus
Vahepeal sain asjad niikaugele, et ajasin mootorile uuesti hääled sisse. Selgus, et küünlad, tõenäoliselt üle viie aasta vanused, tuleb minema visata. Sest ainult kaks pütti popsusid, teised keeldusid järjekindlalt, ka puhastamine ja muu togimine ei aidanud. Aga see oli veel väike viga. Käigukastist oli kuulda üllatavat raginat. Ja käigukang liikus edasi-tagasi… Raskel meelel võtsin kaane maha. Käigukastil. Selgus, et vedava ja veetava võlli ühenduskoht ikka loksub suht kahtlaselt ja palju. Monteerisin vedava võlli välja. Enne seda eraldasin muidugi käigukasti mootorist. Sest midagi pidi olema valesti. Sest vedav võll liikus imelikult veetavale võllile selga. Esiteks polnud laagrit nende vahel ollagi, sest seal olid ainult rullid. Ma`i mõista, kuidas ma sellest enne aru ei saanud, sest vedav võll oli mul ju kord väljas ja sai samamoodi sisse tagasi pandud. Siis leidis mu tolmunud aju kuskilt mäluriiulilt pildikese, kus seal võlli otsas peavadki olema ainult rullid. Ja puudu oli võllilaagri tagant lukustusrõngas .. krt, no kuhu see siis sai lõppude-lõpuks …? Igatahes tuleb need puudused kõrvaldada, muudeks töödeks pole enne seda isugi. Mootor peaks ikka mürisema ja kast võiks ka korras olla.
Vahepeal lahenes istmeprobleem. Leidsin kellegi risuhunnikust ühe räbaldunud istme, küllap mõne tõstuki pealt pärineva. Tirisin koju, lõin noa istmesse ning eemaldasin võimalikult vähe, kuid vajalikult palju. Asendasin tekkinud augud värskema porolooniga. Peale panin veel õhema tüki porolooni ning katsin kõik vana diivani remondist järgi jäänud lillaka tehisnahaga. Alumise ääre kinnitasin alumiiniumist liistu ning neetidega. Tulemus:
![[Pilt: iste.jpg?w=490&h=543]](http://repsud.files.wordpress.com/2010/02/iste.jpg?w=490&h=543)
![[Pilt: paak2.jpg]](http://repsud.files.wordpress.com/2010/02/paak2.jpg)
Tagantpoolt kah:
Summuti. Oli tükk tegemist, et Lada püksid ümber teha nii, et need oleks piisavalt väikesed ja samas oma ülesande täidaksid. Pükste ja summuti vahele läheb veel üks elastne sukajupp..
Samuti tuli ümber teha summuti sisseminev ja väljatulev ots. Kui need valmis, siis riputusklamber, mille külge see ilu riputada, tuli nagu iseenesest … Tripid sain Ülo Ärist Tartust, kolm eurot komplekt. Esimesed eurod, mis sai kulutatud Vurri peale:
![[Pilt: summuti1.jpg?w=490&h=367]](http://repsud.files.wordpress.com/2010/02/summuti1.jpg?w=490&h=367)
Sai teine paigutatud risti kõhu alla esisilla ette. Alguses mõtlesin, et see asukoht on summutile hukatuslik, et vahest sõidan mõne kännu otsa või kivisse… Samas – alati võib mõne kaitse ju ette teha . Sest alternatiivi asukoha suhtes mul eriti ei olnud.
Ühendasin ajaviiteks toitevedeliku ahelat. Kui voolikud kinni said, selgus, et pump ei ole nõus töötama. Siin tuli abiks lammutusest hangitud pump – see oli rõõmuga abiks!
Siis hakkasin peale sobitama jahutusvedeliku ahelat. Kuna radikas sai mootori suhtes horisontaalselt pisut nihkesse, umbes 5 cm, siis lõdvikud täpselt ei sobinud ja jälle tulid appi jupid, mis lammutusest toodud – kahe masina lõdvikutest sai komplekt kokku lõigatud:
![[Pilt: lc3b5dvikud.jpg?w=450&h=600]](http://repsud.files.wordpress.com/2010/02/lc3b5dvikud.jpg?w=450&h=600)
Iga masina, vahest ka muude tegemiste juures tuleb ette, et tehtu ei sobi. Samat teed tuleb vist ka minul käia..

Vahepeal “viilisin” 120 -sest karbist välja paar detaili istmealuse koha jaoks. Sinna tahaks paigaldada akumulaatori ja selle peale hiljem juhiistme. Asi liigub sinnapoole, et tuleb hakata ringi vaatama pedaalisüsteemide järele...
Siis juhtus see, mis juhtuma pidi – umbes seitse aastat seisnud mootorile sai elu sisse puhutud!! Ei valanud sisse jahutusvedelikku, ainult õli ja üritasin käivitada… Algus oli päris nutune, abiks üks peaaegu surnud aku ja “START”… Pärast mitmeid katsetusi sain mootorist kätte paar köhatust!! See andis hoogu ja lippasin teise, erksama aku järele.
Pärast paari katsetust vedas mootor end ikka käima! Kuna väljalaskekollektori otsas pole momendil midagi, siis väljus sealt ca 10 cm pikkune tulelont, nagu gaasikeevitusel! Hääled kostsid muidugi üle küla!! Jätsin mootori seisma ja üritasin igaks juhuks korra veel mõne minuti pärast. Seekord lartsas käima nagu naksti! Korraks avasin seguklappi ja möla oli nagu vormeliraja ääres … Ega vedelikuta mootorit kaua saa käiata, seepärast piirdusin mõne sekundiga, kuid sellest piisas teadmiseks, et süda on tuksuja ! Jess!
Natuke hilisemast käivitusest ka klipike:
Käivitus
Vahepeal sain asjad niikaugele, et ajasin mootorile uuesti hääled sisse. Selgus, et küünlad, tõenäoliselt üle viie aasta vanused, tuleb minema visata. Sest ainult kaks pütti popsusid, teised keeldusid järjekindlalt, ka puhastamine ja muu togimine ei aidanud. Aga see oli veel väike viga. Käigukastist oli kuulda üllatavat raginat. Ja käigukang liikus edasi-tagasi… Raskel meelel võtsin kaane maha. Käigukastil. Selgus, et vedava ja veetava võlli ühenduskoht ikka loksub suht kahtlaselt ja palju. Monteerisin vedava võlli välja. Enne seda eraldasin muidugi käigukasti mootorist. Sest midagi pidi olema valesti. Sest vedav võll liikus imelikult veetavale võllile selga. Esiteks polnud laagrit nende vahel ollagi, sest seal olid ainult rullid. Ma`i mõista, kuidas ma sellest enne aru ei saanud, sest vedav võll oli mul ju kord väljas ja sai samamoodi sisse tagasi pandud. Siis leidis mu tolmunud aju kuskilt mäluriiulilt pildikese, kus seal võlli otsas peavadki olema ainult rullid. Ja puudu oli võllilaagri tagant lukustusrõngas .. krt, no kuhu see siis sai lõppude-lõpuks …? Igatahes tuleb need puudused kõrvaldada, muudeks töödeks pole enne seda isugi. Mootor peaks ikka mürisema ja kast võiks ka korras olla.
Vahepeal lahenes istmeprobleem. Leidsin kellegi risuhunnikust ühe räbaldunud istme, küllap mõne tõstuki pealt pärineva. Tirisin koju, lõin noa istmesse ning eemaldasin võimalikult vähe, kuid vajalikult palju. Asendasin tekkinud augud värskema porolooniga. Peale panin veel õhema tüki porolooni ning katsin kõik vana diivani remondist järgi jäänud lillaka tehisnahaga. Alumise ääre kinnitasin alumiiniumist liistu ning neetidega. Tulemus:
![[Pilt: iste.jpg?w=490&h=543]](http://repsud.files.wordpress.com/2010/02/iste.jpg?w=490&h=543)