28-09-2011, 13:53 PM
(28-09-2011, 13:18 PM)via Kirjutas: ühel heal päeval laks see krõpsti pooleks ja roolis olnu sai teinekord ka kabelimatsu..
Mul oli miskipärast ehitades ja asju planeerides kõikse aeg mõte, et asi peaks olema suht tasakaalus - et raskus esisilla peal ei rõhuks ega kallutaks kogu aeg ettepoole või vastupidi. Arvestasin ka umbkaudu roolisoleja kaaluga. Nüüd ongi nii, et kui umbes 100 kg sadulas on, siis masin kergelt kiigub, kuid plusspooleks on siiski keskliigendi pool, mitte esiots. Seepärast on ksf.via mõte õige - see liigend peab olema tugev ja kannatama planeeritud koormust pluss mitteplaneeritud koormus ehk siis tugevusvaru peab olema vähemalt kolme-neljakordne. Sellega tuleb kindlasti arvestada. Rahustuseks tuleb veelkord mainida, et Vurr-i esialgne variant on katseprototüüp ja tootmisse ei lähe. Selle pealt on hea vaadata, kuda asju edaspidi mitte teha

