18-11-2011, 23:16 PM
(18-11-2011, 22:32 PM)diesel Kirjutas: teema võib ehk ainult teoreetiliselt huvitav olla, praktikas on kahe erineva asja võrdlemine samaväärne sõrme ja m.... võrdlemisega.
või no koolitöö jaoks võib mida tahes uurida ja võrrelda.
kui aga päriselt midagi uurida tahta, siis pigem võta kaks täiesti identset komplekti ja võrdle neid reaalsuses eristades neid omavahel ühe ainsa muutuja poolest. ja see muutuja ei ole seekord juht vaid juhid peaksid ka roteeruma. võrrelda võid mida iganes, rehvide tootjaid-segusid-rõhke, kütuseid, mootoriõli, ...
iga katset ketra piisavalt kaua ja siis hakkab koolitööl juba jumet olema.
No tegelikult see kütusekulu osa on antud töös suht väikse tähtsusega. Ma pole ise veel päriselt süüvinud, aga pigem on ikka tegu erinevate veokilahenduste rentaabluse võrdlusega antud ülesande täitmisel.
Kui tegu on muidugi sama õppeaine/kodutööga, mida ma silmas pean. Lähteülesanne ja küsimuse esitamise aeg paistab klappima.
Aga teemaalgatajale ehk abiks: Minu 1997. aasta Scania 124 400hp r6 võtab täislastis (või isegi väikse ülekaaluga) ja ülegabariitse koormaga alla 40l/100km. Alati arvestan 40-ga, puudu pole kunagi jäänud. Pigem võib reaalne kulu olla 35 kanti. Tenthaagisega "suvalisi" (kergemaid) koormaid vedades 30.
Oleneb ka näiteks haagisest. Mul on üks vana Poolas ümberehitatud haagis, sellega võtab võrreldavates oludes 10-15 liitrit rohkem.