12-02-2012, 22:58 PM
(12-02-2012, 21:50 PM)sõidan saaniga Kirjutas: ...Praktikast ...
Ehk siis kui panna madala surve astmega mootorisse nn kangemat bensiini ei tohiks vahet olla, kui aga vastupidi toimetada võib igasugu huvitavaid asju juhtuda...
Kunagi töötasin sellises kohas nagu lennuväli ja seal olid meil Uralid kasutusel, bensukad mis teatavasti tol veneaja lõpul üsna hinnalist 93 tarbisid. Kui nüüd mõni masin oli nö kapitaali ootel, siis tollele enam keegi hinnalist 93 sisse ei pannud vaid lasti töötada vabalt saadaoleva lennukibensiiniga B-91 (vist oli nii mark) mille oktaanarv oli mäletatavasti 115. Tänu kõrgele oktaanarvule sai mootor üsna ruttu kapitaali, läbi põlesid klapid jne.
Seega, kuna UD on mõeldud töötama 72 või 76 bensiiniga, siis pole küll mõtet talle kõrgema oktaanarvuga kütet sisse kallata, saab lihtsalt mootorist kiiremini jagu.
OT: lennukibensust tembiti 93 sel viisil et kahele osale 76-le kallati juurde üks osa lennukibensiini ...